sarasvensson

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Sara - 16 juni 2011 20:45

Här kommer ett gäng fler bilder från avslutningen idag. Ikväll har vi grillat och myst på altanen. Imorgon är det mopedteori inne i stan hela dagen. Får ju sällskap av både min kära syster och kompis Michaela, som går i min parallelklass:) Det kommer nog bli jätte kul!, nödvändigt om inte annat:) Ska göra syntest imorgon också, när jag ändå är på trafikskolan. Skönt att bocka av allt efter som!



 

 

Bilderna här nedan är tagna av fina Madelene. TACK för att jag får visa dina fina bilder!

Här är syster, Ellinore och jag påväg till avslutningen. Vi fick bära med oss jätte fina blommor, som mentorerna sedan fick.


Söta syster och jag.


Vi fick i uppgift att skriva "SOMMARLOV" och rita lite fina blommor runt om på tavlan:) Kul!


Bildern är nedan, tog mamma, precis när vi hade kommit hem från avslutningen.

Hemkomna från avslutning, med betygskuverten i händerna:)

Ni som redan har sommarlov, har det jätte härligt!! Och ni som har avslutning imorgon, får jag säga ha en fin avslutning till:)


Nu ska jag snart gå och lägga mig. Som jag skrev tidigare, så är jag inne i stan hela dagen imorgon, och kommer inte att kunna blogga förrens jag kommer hem, lite efter 16. Lång dag imorgon, 08-16, phu, men men, det kommer nog att gå jätte bra:) Hoppas att ni mår bra, allihopa ♥ Puss och Godnatt, så hörs vi imorgon!

Av Sara - 16 juni 2011 17:29

Hej, finaste. Hoppas att ni har det bra! Hur är det, har ni redan haft skolavslutning? Jag hade min avslutning nu i eftermiddags, och det var verklige hur fint som helst! Jag slutade åttan, och jag ser sannerligen fram emot ett nytt år med min kära klass. Jag började att göra iordning mig ganska så tidigt, innan vi skulle på lunch faktiskt, för att säkert hinna med allting. Ni vet, det är ju många moment som ska göras och fixas iordning, håret, sminket och klänningen. Men jodå, allt gick som planerat och det blev hur bra som helst! Håret hade jag egentligen tänkt att ha i stor slarvbulle med två små flätor i luggen till, men jag fick bara inte till någon perfekt bulle. Jag vet inte hur många gånger jag försökte, men det gick bara inte! Jag testade frisyren i tisdags, och då blev det ju hur bra som helst! Det är alltid så:) Men jodå, jag blev nöjd ändå, och jag tyckte att det blev riktigt fint, även fast att det inte gick som planerat. Men men, fint blev det iallafall:)

Jag kände mig hur stressad som helst, när jag stog och gjorde iordning mig vid 13-tiden idag, även fast att jag visste att jag hade lång tid på mig att bli klar. Jag började som sagt tidigt idag, för att säkert hinna med, och jodå, allt hanns med, tack och lov:) Syster och jag gick och åt lunch i skolan, vid halv ett ungefär, och därefter var vi hemma några sista timmar, för att göra iordning oss det allra sista. Både innan och efter avslutningen så fotade vi massor, så här kommer ett bildregn.


 

Jag hade på mig en underbar sommarklänning, som kommer ifrån Rydéns i Lidköping, och gladiatorsandaler från en skoaffär i Kinnarp.


 

Jag vet inte om det syns på bilden, men både tånaglarna och fingernaglarna är målade i ett ljusrosa lack fån H&M. Sara-halsbandet kommer från Sjöbergs Guld inne i stan.



Jag plattade bara igenom håret, och satte upp det i en fin hästsvans. En bit av luggen på varje sida av benan, flätade jag i små flätor, som jag sedan fäste med hårnålar.


Idag körde jag på en enkel makeup. Jag sminkar ju mig inte sådär jätte ofta, men idag ville jag vara lite extra fin:) Och så gillar jag när det är enkelt, men ändå liksom fint. Mascara och lite puder räckte för mig.


Örhängena kommer från H&M. Det är stora, silverkulor.


    
   

 

Sen tog jag och syster en massa fina bilder på oss också! Ska fråga henne om det är okej att jag lägger ut några här på bloggen sen.


Klockan två, samlades klassen plus en del föräldrar i klassrummet, för betygsutdelning. Därefter begav vi oss mot gympasalen, där avslutningsshowen anordnades. Det var verkligen jätte bra! Scenen var hur fin som helst, full med en massa blommor och fjärilar i fina färger, och så stog det "SOMMARLOV" jätte stort:) Super fint, verkligen! Uppträderna var jätte bra!, och det är alltid så himla kul att se så begåvade människor från skolan uppträda. Grymt kul! Rektorn höll tal, och så delades stipendier ut. Duktiga nior, som nu lämnar skolan! Sen var det ju såklart fanvaktare också, och åh, så duktiga dem var! Från åttan:) Det var så otroligt många från klassen som ville, och det fanns tyvärr inte så många platser att alla som ville vakta fanan fick det, så tyvärr fick dem lotta. Syster fick en plats, men tyvärr inte jag och många andra i klassen. Jätte tråkigt såklart, men självklart missnöjer man inte sin syster att vakta fanan! Hon var jätte duktig:)


När vi kom hem, så väntade en sommarpresent och en smarrig tårta. Syster och jag fikade med mamma och pappa, och hade det jätte mysigt.Vet ni vet jag fick i present då!? Jo, en jätte söt nyckelring, en äkta rubiks kub (jag vet, men jag ville bara ha den! Jag måste lära mig att lösa den, alltså. Hur imponerad är man liksom inte utav Simon? Grym kille!), och sen så fick jag ett kort, där det bla. stog att mamma och pappa betalar 2000 kr på mitt moppekörkort. TACK!!! ♥


 

Nu ska jag ta ut Embla och Troja i hagen, mina fina tjejer! Solen skiner och det är jätte fint väder här hemma. Hoppas att ni också har bra väder! Och så ska jag njuta, för nu har jag äntligen sommarlooov!! Så jäkla gött:) Vi hörs lite senare igen!! Hoppas att ni har det jätte bra ♥ Stora kramar!


Fler bilder kommer!!

Av Sara - 16 juni 2011 11:23

Hej! Hoppas att ni har det bra ♥ Förlåt för en dålig uppdatering, men jag har verkligen haft fullt upp. Dom senaste dagarna har bloggen kommit lite i andra hand, tyvärr. Men nu när sommarlovet börjar...faktiskt idag....så lovar jag att det blir en bättre uppdatering, än vad det har varit. Idag är det alltså avslutning, nästa år börjar jag nian, och sen är det gymnasiet! Oj, vad fort tiden går! Vi samlas inte förrens i eftermiddag, då det först är betygsutdelning i klassrummet, och därefter en avslutningsshow i gympasalen. Ska bli jätte trevligt! Nu på morgonen/förmiddagen, så har jag provat klänning, skor och frisyr. Frisyen blir enkel, men med en somrig toutch:) Jag gillar enkla saker, men som är lite finare än vanligt. Innan vi ska gå till avslutningen i eftermiddag, så ska syster och jag fota massor, så det kommer att komma upp en massa fina bilder sen. Ska försöka hinna med att blogga, och visa bilder när jag kommit hem från avslutningen.


Det är soligt, men lite blåsigt. Skönt att det är bra väder nu när det är avslutning och allt. Kommer inte att ha någonting mer över min klänning, så det känns bra att solen skiner:) Om ungefär en timma ska syster och jag bege oss till skolan för att käka lunch, och därefter går vi hem igen, för att göra iordning oss. Oj, vad roligt det ska bli!! Redan imorgon har jag mopedteori hela dagen, phu, men det kommer nog gå bra:)


Jag och finaste favoritCecilia. Denna bild ska jag förstora och sätta upp i mitt rum, tänkte jag:) Ska även skriva ut bilderna på mig och henne, och sen skicka till henne.


Igår beställde jag ett jätte fint halsband, på en smyckessida, som en tjej som heter Jenny har. Så mycket fina smycken, till bra priser. 18 kr frakt, och 2-3 dagar leveranstid, toppen! Jag beställde ett kortare halsband, med ett ihåligt hjärta som berlock, och i hjärtat beställde jag text. Det ska ingraveras Timoteijornas namn. Det ska bli så underbart att använda smycket sen, och kunna bära runt på favvotjejernas namn:)


Runt om, där ni ser text, ska alltså namnen ingravers. Kommer bli så fint!


Om en stund beger jag mig till skolan för att äta lunch, sen hem hit igen för att fixa iordning sig, och därefter är det avslutnigen! Så glöm inte att kika in senare i eftermiddag, så får ni se en massa fina bilder:) Hoppas att ni har en underbar torsdag ♥ Vi hörs senare! Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards