sarasvensson

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Sara - 1 april 2012 20:06

I eftermiddags blev det en lång och solig promenad här uppe i Dalarna! Det är verkligen något speciellt med att befinna sig här långt här upp i landet. Det är en helt annan luft än vad man är van vid, och ett helt annat lugn. Det är magiskt!!


       

 

När vi var ute på promenad tidigare idag, så passade vi också på att bekanta oss lite här uppe. Vi har ju varit här en gång tidigare men eftersom att det var för så många år sedan så har man faktiskt glömt bort lite hur det är :) Men samtidigt så är det väldigt roligt att återvända till platser man har varit på tidigare på och minnas tidigare semestar.


Hoppas att ni mår bra. Nu laddar vi inför morgondagen - första heldagen i skidbackarna!! :D Hoppas på en solig, vintrig och fantastisk dag.


Hoppas att ni mår bra ♥ PUSS!

Av Sara - 1 april 2012 16:39

Nu har vi precis ätit här hemma, och fixat och grejat. Det är helt sjukt hur mycket grejer man har med sig!! Min resväska är fullproppad med en massa kläder, och sen har jag två väskor till. Nu är i allafall allting uppackat på våra rum. Det är så roligt att vara här och jag njuter av varenda sekund! Solen skiner fortfarande och vädret är fantastiskt. Här kommer ett gäng bilder från dagen!!


     

Det blev en lång resa i bilen idag. Vi startade tidigt från Falköping och har åkt hela vägen med bara några få stopp. Som jag skrev i förra inlägget, det är verkligen långt att åka men det är absolut värt det! Jag har ju varit på fjällsemester varje år med min familj, och det är lika härligt varje år. Sen är det klart att semestrarna skiljer sig ifrån varandra eftersom att vi inte besöker varje ställe varje år. Nu på senare tid har det blivit två besök i Idre, förra året var vi i Kläppen och nu är vi tillbaka i Stöten, som vi besökte för första gången för flera år sedan. Kul att var tillbaka!


Man beundras verkligen hur vackert det är här uppe. Den här synen är ju ingenting man får ta del utav i Falköping direkt, så att få komma upp hit med jämna mellanrum och bara vara är guld värt. Det är så fantastiskt fint!! Sverige är verkligen ett vackert land, speciellt här uppe.


   

Som sagt, snö har vi!! Och det superhärligt! Även fast att våren kändes väldigt välkommen hemma i Falköping, så är det riktigt gött att ha lite vinter igen. Det är så mycket skog här uppe. Lungt och tyst, och man känner att man kan koppla av. Som jag skrev igår, så är det inte direkt så mycket hus här uppe utan det är väldigt glest med bostadsområden. Det är mycket mer skog och natur än vad det är hus. Härligt tycker jag!


 

Här bor vi!! Det är jättelitet och lite småtrångt, men samtidigt väldigt mysigt. Och det är bland annat detta jag gillar väldigt mycket med semestar här uppe i fjällena. Man bor trångt och inpå varandra, och man umgås verkligen med varandra hela tiden. Huset är några år gammalt men det totalrenoverades förra året, så det är modernt, ljust och fint.


 

Mysigt med så mycket skog utanför fönstret! Detta är verkligen en natur jag gillar otroligt mycket. Så fort man bor ute i skogen, så känner lugnet.


 

Utsikten från mitt och syrrans rum... skog, skog och ännu mera skog :) LOVE!!


Nu blir det snart en långpromenad här uppe i Sälen! Må gott, så hörs vi!! PUSS


Av Sara - 1 april 2012 15:34

Oj, så härligt vi har det! Nu har vi precis kommit fram till huset. Vi bor så fint, huset är nybyggt och det är ljust och fräscht. Vi checkade in för en liten stund sedan och har nu fått all info vi behöver för en riktigt härlig semester! Jag känner mig redan hemma, för jag älskar fjällivet, vintern och all snö. Det är alldeles perfekt! Solen skiner här uppe i Dalarna och vi bara njuter!! Resan hit upp gick jättebra. Det tar lång tid att åka, men det är absolut värt det när man får bo såhär fint. Vi har vår här uppe, men vintern är fortfarande kvar. Backarna ser superhärliga ut, så imorgon blir första heldagen med en massa skidåkning. Nu ska vi strax göra iordning lite här uppe, bland annat flytta in alla våra grejer i rummen.


Vi har trådlöst nätverksanslutning, så jag ser så mycket fram emot att få dela med mig av min semester till er! Det här blir toppen :) Ha det gott, så hörs vi snart. Kramar ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards