sarasvensson

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Sara - 3 april 2012 18:09

Hej på er! Hoppas att allt är bra. Idag hade vi våran andra heldag med en massa skidåkning. Det är fantastiskt roligt att befinna sig här uppe i Sälen, som ju faktiskt är ett ställe som jag besökte för några år sedan. Så det är väldigt roligt att vara tillbaka! Idag har solen skinit hur mycket som helst och vi har verkligen blivit solbrända, det kan jag lova;) Alla backar här är toppen, och det är ingen kö i liftarna.. Helt otroligt, man fattar liksom inte vart allt folk är. När vi åkt ner så är det bara att ta liften upp igen. Lyx. Vädret är superfint och vi har haft minusgrader, precis som igår. Det är ju konstsnö i backarna, men det funkar riktigt bra att åka ändå. Och det bästa är att det faktiskt är minusgrader, när det är plusgrader så är det inte alls samma sak att åka som när det är minusgrader. Så det är verkligen toppen!!


   

Fjällena är verkligen ett av de absolut finaste ställerna här i Sverige. Vilken utsikt!! Här i Sälen finns det både lite mer "öppna" bakar, men också mysiga backarna som går inne i skogen. De gillar jag extra mycket!


 

Solsken och fantastiskt vinterväder har vi haft idag!!!


 


 


Nu sitter jag i mitt och syster ysters rum här uppe i Sälen. Nu funkar nätverket som det ska, så det ska absolut inte vara något mer strul utan jag ska kunna ha uppkoppling resten av dagarna jag är här. Solen skiner och jag har skogen precis utanför fönstret. Jag älskar verkligen den här naturen och atmosfären, man känner lugnet på ett speciellt sätt. Jag har också hunnit med att plugga lite matte. Jovisst, på semestern och allt;) Det är bara det att jag försöker ta lite varje dag, istället för att ta allt på en gång. Det är så mycket bättre så, och jag tror man lär sig lättare när man tar lite varje dag. Nu blir det strax middag! Sen ska jag duscha och sen åker myskläderna på:) Igår kväll blev det ju sent eftersom att jag åt middag på restaurang, så ikväll blir det mysig hemmakväll. Imorgon blir det restaurang igen!


Hoppas att allt är toppen med er! Det är så roligt att kunna dela med mig av min härliga semester till er:) Om vi inte hörs senare, så hörs vi imorgon!!


PUSS och må gott!!

Av Sara - 3 april 2012 12:57

 

Måste jag ens säga att det är superhärligt och alldeles underbart att kunna öppna fönstret på morgonen, och känna skogsdoften utifrån...magiskt.

Av Sara - 3 april 2012 12:44

Nu slängar jag in ett inlägg om gårdagen! Igår, måndag, var våran första heldag med en massa skidåkning här i Sälen. Det är så roligt, för varje år är det en sådan känsla att sätta på sig skidorna igen. Man känner sig så lycklig!! För det första, så är det ju en helt annan sak att åka här uppe i fjällena än att åka i tex. Falköping som jag gjorde under vår friluftsdag i skolan i febrauari, och för det andra så är det verkligen en speciell känsla att sätta på sig skidorna igen, det var ju trots allt ett tag sedan. Här finns massa grymma backar och bra liftar. Jag bara njuter!! Det är såå härligt att vara här uppe, för skidåkning är verkligen ett stort intresse. Jag är inget stort fan av idrotter, men detta älskar jag. Här kommer bilder från gårdagen!!


     

Magisk utsikt!! Det är så vackert så det är svårt att tro att det är sant.. Det här är verkligen ett drömställe.


Solen sken så mycket igår, det kändes som vår!! Även fast att vädret här uppe fortfarande är vinterväder. Det är verkligen härligt att ha snö igen, älskar snön och vintern :D Hur är vädret hos er? :)


 

I bilden påväg hem till huset.


Igår kväll åt vi middag på en restaurang här i Stöten, som heter "steakhouse". Det var en liknande restaurang som jag och familjen åt på i London förra påsken. Mycket grillat! Supergott!!


Nu är jag hemma på lunch, så snart ger jag mig ut i backarna igen!!!! :D Hoppas att allt är bra med er. Kramar ♥

Av Sara - 3 april 2012 12:18

Hej fina ni! Hoppas att allt är bra. Här är det bara fint! Måste bara säga det att vi har haft dålig internetuppkoppling, och jag kunde inte komma ut på internet på hela dagen igår. Jättetråkigt såklart, men det är samtidigt ingenting jag kan göra åt. Jag hade hoppats på att det skulle funka, men nej, det gjorde det alltså inte igår. Men nu så!!! :D Jag var inne på receptionen idag och frågade varför det inte fungerade. Det har varit något strul med uppkoppling sedan i måndags kväll, då vi hade ett kort strömavbrott.


Eftersom att jag inte kunde blogga igår, så kommer snart ett inlägg om gårdagen med massor av bilder!! Missa inte det!!


PUSS ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards