sarasvensson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara - 22 augusti 2010 20:50

Hej på er!    Som jag lovade er tidigare idag, så ska ni nu få lite bilder från kalaset. Vi har haft det jätte trevligt och det var verkligen roligt att träffa släkten igen.


När gästerna var på plats hemma hos oss, började det med en tipspromenad som gick i våran trädgård, på dagis, över skolan och sedan hem till våran trädgård igen. Karin och Jag skrev både vuxen-frågor och barn-frågor, eftersom det måste passa alla. Vi hade även riktigt fina priser att dela ut    Efter tipspromeden blev det en god middag bestående av ris, köttfärs, grönsaker och andra goda tillbehör. Mycket gott!


  Emma, Oskar, Lovisa och Karin vid middagsbordet   


  Lovisa och Karin


  Emma och Oskar


Efter middagen ville Emma så gärna gå ut med Embla och Troja, så jag och Emma tog ut tjejerna i koppel en stund, vilket dom blev glada av. Karin tog med sig Filip, Oskar och Lovisa till skolan. Efter en stund kom även jag och Emma dit   


 

Min fina syster!


 

Söta Lovisa och Karin   


 

Lovisa och Emma


  Oskar


  Emma och Jag på gungorna   


Efter att vi kom hem blev det ljuuuuuuvligt goda tårtor som mamma och karin bakade igår. Åhh, dom var verkligen supergoda!! En tunn chokladbotten och sedan blåbärsmoussé toppat med blåbär och en med hallonmoussé toppat med hallon och riven choklad.


 

 


Vet ni vad jag fick då? Jo, av mormor fick jag 500 kronor, av farmor och farfar 200 kronor och av kusinerna 300 kronor på ginatricot    Mycket bra! Imorgon bitti väntas med presenter...läääängtar!!


Sanna, jag tycker verkligen inte att man behöver ta fotot själv bara för att skicka in en tävling. Eftersom det är jag och karin på bilden, så ser man ju att vi inte tagit bilden!


Hoppas att allt är bra med er.


Må gott!!


Kraaaam

Av Sara - 22 augusti 2010 15:43

Nu har Karin och Jag precis gjort oss klara och tagit lite bilder. Om ungefär en timme kommer gästerna. Det ska bli otroligt roligt att träffa dom allihopa    Här kommer lite bilder från i eftermiddags...


 

Karin plattar håret.


 

Karin och Jag   


  Sisters!


 

Kläderna på. Det blev min underbara H&M-klänning   


 

Karin sminkar sig.


 


  Fina syster och jag.


 

  Jag och världens bästa syster!!   


  Stor kram från oss!


  Dags för kalas! Nu köööööör vi!!


Mer bilder får ni ikväll    


Puss!

Fix

Av Sara - 22 augusti 2010 14:29

Hej på er!!


Nu är vi i full gång med att fixa med det ena och det andra. Embla och Troja har precis fått komma in i buren igen, pga. ett svart stort moln på himlen. Man vet alrig när det blir ösregn. Karin och Jag har fixat klart håret och det blev jääääte bra. Nu står Karin i rum och sminkar sig och kläderna är på    Vilken klänning det blev får ni se ikväll. Då får ni massor av bilder från förberedelserna och kalaset.


Puss på er!

Av Sara - 22 augusti 2010 12:50

Som ni nog redan vet så har Karin och Jag vunnit i både Hemmets Journal och Hänt Extra. Dessutom får vi fina presenter och har publicerats i tidningarna. (nyaste hänt extra och förra veckans hemmets journal). Nu har jag skickat in en sommarbild till Land och tre st. blombilder till Hemmets Journal. Man kan faktiskt vinna riktigt fina priser. Här kommer bilderna jag skicade in...


  Blombild nr. 1


  Blombild nr. 2


  Blombild nr. 3


  Och till sist, sommarbilden som jag skickade in till land.


Kram Sara

Av Sara - 22 augusti 2010 11:50

Har inte riktigt bestämt mig om vilken klänning jag ska ha på mig ikväll. Två prickiga klänningar är det iallfall   


Vad tycker ni? Vilken ska jag ha?


 

Röd/vit prickig från H&M


 

Prickar i massor av olika färger, från Oki Doki


Har vikt ner axelbandet på båda klänningarna.


Puss!

Av Sara - 22 augusti 2010 11:16

Hej på er!    Har haft mycket att göra nu på förmiddagen, men nu äntligen, börjar jag bli klar. Fick skriva upp en lista så att jag inte skulle glömma att fixat något.


  Som ni ser så har jag bara en enda grej kvar på listan att fixa :)


 

Passade på att städa rummet, så att det är rent och snyggt tills gästerna kommer i eftermiddag. Dammsugade av golvet, alla hyllor, skrivbordet, nattduktsbordet och fönstret. Som ni ser så är mattan inte med på bilden. Har hängt ut den och piskat den.


  Passade även på att bädda sängen med mina snygga kuddar i massor av olika former.


 

Har också satt upp några nya bilder på timoteij-väggen :)


Innan städet blev det en dusch, så nu är myskläderna på. Rengjorde ansiktet med ansiktsvatten och smörjde in benen med en underbar oliv-kräm. Alldeles nyss tog jag även ut Embla och Troja i hagen    Snart ska jag fixa iordning en fin bukett tills i eftermiddag.


Ha en fortsatt fin dag, allhopa!


Kramar / Sara

Av Sara - 22 augusti 2010 09:45

Grattis till Linda Fransson som vann tävlingen!!!    Stort grattis till dig! Frågan var ju hur många hårnålar som fanns på bilden, Linda gissade på 100 st. och rätt svar var 198 st.


Linda, hör av dig så fort som möjligt, så länkar jag till din blogg, bdb, facebook eller någonting annat. Du bestämmer!


Kram Sara

Av Sara - 22 augusti 2010 09:17

Här kommer instruktioner på hur man får graffiti-naglar och vad man behvöer för nagellack, madde    Hoppas detta är till hjälp!


  Som du ser så måste du alltså först lägga ett vanligt enfärgat nagellack (tex. rosa) och efter 4 minuter använder du och applicerar ett enda penseldrag med graffiti-nagellacket (tex. svart) efter en liten liten stund får du graffiti-naglar (här i rosa och svart)


Lycka till!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards