sarasvensson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara - 22 augusti 2010 08:55

Hej allihopa!    Först vill jag tacka för alla fina kommentarer. Man blir såå glad. Tusen tack!! Vaknade för en liten stund sedan. Kände att jag behövde gå upp tidigt idag, eftersom jag har mycket att fixa med innan kalaset i eftermiddag. Rummet ska dammsugas, jag ska hinna duscha och göra iordning mig, embla och troja ska få komma ut och så måste jag fixa några fina buketter också. Det ska bli riktigt roligt att träffa släkten igen    Ikväll får ni mycket bilder.


Linda Fransson, självklart får du vara med och tävla :) men om du vinner, vad vill du att jag ska länka till? Svara tillbaka till mig så fort som möjligt.


Madde, du är med i tävlingen. Länkar till din blogg om du vinner.


Julia, menar du bilderna på adidas-väskorna? Jag kollade på lite olika sidor, men testa med www.intersport.se och www.stadium.se


Julia, finaste du!, åhh, vad roligt att höra! tusen tack för berömmet   Min nuvarande header har min syster gjort till mig. Hon använder sig av www.picknik.se. En superenkel sida. Finns mer info på sidan. Lycka till!


Ha en fin dag!!


Puss och Kram



P.S Var med och tävla i tävlingen lite längre ner!! Dom 3 vinnarna får en gratis länkning till blogg, facebook, bdb osv. Var med du också!! Mer info om tävlingen finns lite längre ner i inlägget "TÄVLING". Har du frågor, så skicka frågorna till mig så fort som möjligt!! lycka till!

Av Sara - 21 augusti 2010 17:55

Hej allihopa! Har fixat och donat lite i rummet ett tag, vilket jag älskar att göra    Hade en rätt gammal bild på mig och karin som jag gjorde om till en ny tavla. Bytte bara bilden och vips blev den som ny! Riktigt bra blev det också   


  Jag började med att mäta ut på det ljusblåa pappret. (var tvungen att ha en pappers-ram, eftersom fotot inte var tillräckligt stort. Jag klippte sedan ut det jag mätte.


  Efter att det var klart var det dags att fästa fotet med limstift på pappers-ramen som jag klippt ut.



  Till sist fäster man bara och vips så är det klart! Busenkelt  


  Vad tycks?


 

Den fina tavlan får sin plats på skrivbordet   


  Har förresten också ändrat om lite i fönstret. Tycker det blev jätte bra.


Må gott!


Puss!

Av Sara - 21 augusti 2010 16:17

Ska man kanske börja en ny termin med en ny frisyr? En fräsh förvanlig? Det är så roligt med frisyrer. Visst är det? Man måste liksom våga testa nya frisyrer. I trean klippte jag lugg och axellångt hår. I sexan hade jag hellångt hår och sedan blev det en förändring i slutet av sexan med lite kortare uppklippt och snedlugg. Nu har jag mellanlångt, lång lugg och pytte lite uppklippt. Vad har ni haft för frisyrer? Ärligt talat så är jag faktiskt rätt sugen på att testa någonting nytt. Älskar axellångt, så det kanske skulle vara något? Min lugg är faktiskt rikigt lång nu, så varför inte ha luggen och det övriga håret i ungefär samma längd? Har hittat lite olika bilder på sådanna frisyrer...


 

Riktigt fint.


 

Det är ju både fint att platta det och att våga det...


Vad tycker ni?

Av Sara - 21 augusti 2010 13:32

Hej alla tävling-sugna!


Eftersom det var så många som ville vara med och tävla i den förra tävlingen, så ville jag såklart ha en till tävling så fort som möjligt.


Det ända du behöver göra är att skriva ditt namn och ditt svar i en kommentar och sedan skicka det till mig. Frågan är hur många hårnålar det finns på bilden.


  Hur många hårnålar finns på bilden? Det är frågan...


Skriv då alltså ditt namn och ditt svar i en kommentar och skicka sedan det till mig. Dom 3 som gissar närmast vinner och då får man välja på lite olika saker. Om man kanske vill länka till sin bilddagbok, facebook, kanske msn, blogg eller någonting annat. Du väljer själv!


Men du måste alltså skriva om du tex. vill att jag ska länka till din bdb vad du heter och om det är bilddagbok eller någonting annat. Om du har frågor om tävlingen, så ställ dom genast i frågerutan så svarar jag på dom med en gång. Det är viktigt att du vet precis hur du ska göra...


Lycka till allihopa!!


(Imorgon förmiddag avslöjar jag dom 3 lyckliga vinnarna   )

Av Sara - 21 augusti 2010 12:42

I sommar har vi grillat oerhört mycket. Har ni också gjort det? Grillad mat är bland det bästa som finns. För vad passar bättre att avsluta en varm sommardag på? Jo, grillning såklart! Här kommer lite bilder från gårdagens underbara grill-middag...


 

Karin agerade grillmästare och jag lovar, det var mycket gott   


 

Jag och fina syster


  God middag på altanen...


 


Kraaaaaam / Sara

Av Sara - 21 augusti 2010 12:39

När vi var i stan idag, så köpte mamma en jätte söt blomma till mig    En liten klätterväxt som är hur fin som helst!


 


Snart ska ni få bilder från gårdagens grill-middag.


Puss!

Av Sara - 21 augusti 2010 11:58

Imorgon blir det släktkalas, så jag, mamma och karin har varit i stan och handlat inför kalaset. Det kommer blir grymt!!    Hoppas att ni alla har en fin dag.


Hörs senare!!


Kram Sara

Av Sara - 20 augusti 2010 16:51

Har fixat iordning en söt liten bukett. Det behöver inte alltid vara en stor bukett som man sliter med i 30-40 minuter, utan en liten bukett kan faktiskt också vara rolig att jobba med. Idag blev det mycket grönt blandat med några få färgglada blommor. Älskar den bladningen! Att man använder en grönt som bas och sedan låter fantasin flöda med en massa fina färgglada blommor. Här kommer resultatet...


 


 


 

Tips! Sätt ett gummiband runt buketten, så blir det finare när den sitter i vasten.


Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards