sarasvensson

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara - 26 juni 2012 12:06

Dags för härliga dagar hos mormor i huset i Lidköping! Det ska bli sååå himla härligt!! Jag älskar att komma dit och det är så underbart att träffa mormor. Ha det toppen allihopa!! Vi hörs på fredag :)


Kraaaamar!!!! ♥


 

Av Sara - 26 juni 2012 11:05

Hej söta ni! Hoppas allt är bra :) Solen skiner i Falköping idag och jag är glaaaaad!!! Strålande sol och varmt och härligt, kan det bli mycket bättre?!:) Nää, exakt! Det är ju helt galet hur vädret kan vända så snabbt, bara på en dag. Om man tänker tillbaka på hur det var igår haha ;) Jag har ägnat förmiddagen åt att packa och fixa i ordning inför eftermiddag. Direkt efter lunch åker jag till Lidköping där jag kommer stanna i några dagar...längst till fredag då jag kommer hem igen. Fixar inte med några tidsinställda inlägg..har ingen direkt koll på hur man gör eftersom jag inte har gjort det tidigare. Det får bli en annan gång istället! Efter lunch ska jag först in till Falköping och hämta ut mitt körkort, sen åke jag vidare mot Lidköping.


Nu hoppas jag det blir fint och härligt väder, så man kan njuta av sommar och ledighet! Nu måste jag packa i ordning det sista, hörs på fredag om jag inte hinner blogga senare :)


Ha det bra!!


Kramar Sara


 

Av Sara - 25 juni 2012 15:40

Hej fina! Hoppas allt är bra. Nu tänkte jag dela med mig utav ännu fler bilder från midsommar! Jag har tittat igenom alla bilder, hört med syster yster och har nu ett gäng bilder att visa er. Vi åkte från Falköping vid 16-tiden i fredags. Hela dagen hade jag på mig att fixa med det allra sista och se till så att jag hade packat ner allt. Bilresan gick väldigt fort, väldigt mycket snabbare än vad jag hade förväntat mig haha;) Men det gick jättebra i allafall! Vi stannade en gång på vägen och det var vid Gränna. Där åt vi innan vi åkte vidare igen. Förundras alltid över den vackra utsikten ut mot Vättern! Det är magiskt. Såå himla fint!! Jönköping är verkligen en jättevacker stad...och tänk att jag kommer få tillbringa tre år där:) Nice! Vi var framme i Norrköping vid 21-tiden på kvällen, då det var dags att packa in allt i vår gäststuga och fixa med lite annat smått och gott.


Skärgården är oerhört vackert, speciellt på sommaren. Ett riktigt paradis. Och jag känner mig alltid så lycklig lottad när jag får tillbringa midsommarhelgen där. En av de finaste helgerna på hela sommaren! Vädret är inte alltid på topp, men vi hade faktiskt tur. Även fast det blåste en hel del på midsommarafton så blev det inget regn i allafall, det är det värsta. Tack och lov fick vi härligt väder! Det hanns inte med så mycket mer på fredagen.


På lördagen däremot var stora dagen! :) Det är alltid lika spännande med midsommarafton tycker jag. Man har varit med om exakt samma sak sååå många gånger tidigare, men man är alltid lika förväntasfull om det kommer vara precis som vanligt, eller om det blir någon skillnad. Jag gillar tradition och när det är precis som det brukar vara...Men ibland kan det vara kul med lite förändringar. Vid lunchtid fixade vi oss iordning...Sanna, syster och jag. Ni vet ju hur galet mycket det är att göra...kläder, hår, smink, smycken. Tyckte vi fixade det bra i allafall :) Här kommer bilder från midsommarafton!


     


Det blev en god midsommarlunch och efteråt jordgubbar...mmm, såå gott! Tack och lov för att det var så fint väder, så kunde vi sitta på altanen och njuta av midsommaraftonen. Lite blåsigt var det allt, men med skinnjacka så gick det finfint;) 


   


Vid 15-tiden var det dags för midsommarfirande på Mon! Vi var där även förra året och det är verkligen ett jättemysigt litet ställe. Det är en camping som ligger precis intill vattnet...med bland annat fina sjöstugor med magisk utsikt. På Mon var det dans och lekar som gällde, precis som året innan. Mycket trevligt :D


   


Väl hemma igen så blev det midsommarfika vid vattnet!! Såååå fint och mysigt. Lovely!


     


Jag har haft en toppenhelg :D Och det har varit såå kul och väldigt härligt att komma till ön igen och fira! Det är som sagt en tradition och såhär har jag firat ända sedan jag var liten...Och det är verkligen inget jag vill ändra på i första taget, för det är verkligen jättehärligt att komma dit! Besöker ju bara skärgården och den ön en gång varje år, så det är guld värt när man kommer dit.


Tack alla för en underbar midsommarafton!!!


På lördagen gjorde vi något som jag faktiskt inte hade gjort tidigare.....Vi åkte ut med båten och fiskade strömming!! Hur kul som helst även fast det gick så bra... i allafall inte för mig haha ;) Jodå, men vi fick faktiskt en hel del napp vilket var kul. På eftermiddagen åkte vi till Tyreslöt, köpte glass och promenerade vid hamnen.


 


På söndagen åkte vi hem till Falköping igen, efter en god frukost! Vi stannade intill i Ödeshög och åt...sedan vidare hem igen.


Tusen tack till alla för en fantastisk midsommarhelg!! Det har varit såå kul :D


Regnet öser fortfarande ner här hemma..Jag har passat på att städa nu när vädret är så himla dåligt. Det är ju perfekt att städa när det är dåligt väder, för då får man inte dåligt samvete för att man är inne ;) haha! Perfekt det där! Nu ska jag snart börja packa i ordning lite inför imorgon..då jag åker till Lidköping. Tar med mig syster till mormor och stannar där i några dagar. Lite spontant sådär ;) Jättemysigt ska det bli! Det var längesen jag var där nämligen, så det ska bli jättekul. Jag kommer inte ha någon internetuppkoppling de dagarna jag är borta...så bloggen kommer ligga nere lite igen. Kanske att jag kan fixa lite tidsinställda inlägg till er :) Vi får se!


Kramar och kärlek!!








Av Sara - 25 juni 2012 10:48

 

Mina vackra sommarblommor!! Det här är världens mest underbara tjejer! Såå underbara, vackra och fina ♥ Ni missade väl inte tjejerna i Nyhetsmorgon igår?! Isåfall tycker jag att ni ska gå in på Nyhetsmorgons hemsida och kika in tjejernas tre framträdande...de spelade Kom, Ta mig till sommaren och Tabu. Galet bra! Och sen finns det en mysig intervju också :) Det strålade om tjejerna igår...och de bar ljusa kläder så de såg ut som änglar. Här ovan är nya singelomslaget till "Ta mig till sommaren". Världens bästa sommarlåt! Man blir så glad och har svårt att sitta still :D Måste nästan köpa singeln på nästa konsert, bara för omslagets skull :) Vackrast i världen!

Av Sara - 25 juni 2012 09:41

Hej och hopp....redan ny vecka! Ställde klockan på 08 igår kväll men låg och drog mig i sängen 40 minuter till...haha;) Nu har jag i allafall kommit upp ordentligt, ätit frukost och gjort i ordning mig. Herregud vad det regnar ute idag!!!! Det började redan igår kväll när jag skulle gå och lägga mig...sen var det bara regnat och regnat och regnat ännu lite till. Regnet vräker verkligen ner nu så idag blir en innedag. Idag ska jag packa och fixa i ordning för imorgon, då jag åker till Lidköping och stannar där i några dagar. Örebro....Norrköping....nu Lidköping :D Som jag skrev igår, så känns lite smått galet att man är borta så mycket nu men det är samtidigt väldigt roligt. Jag älskar ju att resa och att komma bort från hemmaplan är helt galet härligt! Jag ska tillsammans med min syster bo hos mormor i Lidköping några dagar. Jag åker dit efter lunch imorgon, sen får vi se hur länge vi stannar. Har hört att det inte ska regnat något imorgon, och att det ska bli soligt och fint väder torsdag och fredag. Hoppas det stämmer!


Igår när jag loggade in här på sidan så hade jag fått 2 söta kommentarer från läsare! Ni är så himla fina och jag uppskattar när ni hör av er :) Dock tycker jag att ni är vääääldigt dåliga på att kommentera ibland ;) Det skulle vara så himla kul om ni bara slängde iväg en kommentar ibland så att jag vet att det är några som läsare. Jag lägger ju ner väldigt mycket tid på bloggen, och då skulle det kännas bra om jag verkligen fick veta att ni uppskattade det jag skriver. Jag har ju sett det på min statistik, att ni är många som läser. Och det är jättekul! 130 besökare förra månaden, 118 besökare hittills den här månaden. Kan vi slå rekord?! :) Tack i allafall till alla som läser och uppskattar!!


 


Idag tänkte jag också fixa med ett ordentligt inlägg med massor med bilder från min härliga midsommarhelg. Jag kom ju hem på eftermiddagen igår, och har nu tittat igenom alla bilder. De är galet många och galet fina :D Ska bara fråga syster yster vilka hon tycker är okej att jag lägger upp! Ni har väl inte missat att kika in min midsommaroutfit och hur det ser ut i vackra skärgården?! Finns inlägg med bilder här nedan :)


Ha en riktigt fin måndag allihopa! Hitta på något kul och njut av sommar och ledighet, även fast det är galet trist att regnet vräker ner... Puss på er!

Av Sara - 24 juni 2012 19:10

Har som sagt huuuur mycket bilder som helst från midsommarhelgen! Så jag tänkte att jag delar upp allt i lite olika inlägg. Lite längre ner kan ni se min midsommaroutfit... och nu tänkte jag visa lite bilder på hur jag bodde under midsommar :) Skärgården är verkligen oerhört vackert, ett paradis! Speciellt på sommaren. Man kan verkligen inte få nog av den fina miljön och omgivningen. Jag tycker att skärgården ger ett speciellt lugn. Det är så tyst och stilla, så som det faktiskt behöver vara ibland. Älskar när det är tyst och lugn, och när man bara kan njuta av tillvaron och livet. Guld värt!


Jag firade alltså tillsammans med min egen familj plus en annan familj som vi känner. Vi har känt varandra väldigt länge men träffas bara två gånger om året, på grund av att vi bor så långt ifrån varandra. De bor i Norrköping medan vi bor i Falköping. Men detta gör att man verkligen umgås när man väl träffas! Det är så roligt för man längtar verkligen efter varandra. Vi träffas som sagt två gånger om året, och det är på midsommar och nyår.

De har ett vackert paradis precis intill vattnet i skärgårn. Underbar sjöutsikt och ett väldigt bra läge! Det är supermysigt att komma dit, och detta har faktiskt varit en tradition sedan jag var liten... att jag och min familj åker till deras fina stuga och firar midsommar. Hur underbar som helst!


                     


Ha det bra!


Kramar Sara

Av Sara - 24 juni 2012 19:03

 

Bjussar på en fin bild på madde, karin och jag!! Bilden är tagen precis när vi anländer till avslutningsfesten som åttorna anordnade för oss nior, på måndag kväll i avslutningveckan. Det var en helt fantastisk kväll och åttorna gjorde verkligen ett grymt jobb!!!

Av Sara - 24 juni 2012 18:15

Har så många fina bilder att dela med mig av till er!! Men först tänkte jag visa er hur min midsommaroutfit såg ut. Klänningen är köpt jag på ginatricot på Esplanaden i Skövde, samtidigt som jag köpte skolavslutningsklänningen. Jag var ute efter en lagom tuff och lagom söt... samtidigt som den inte skulle se alldeles för "fin" ut. På midsommar är det dans och lekar som gäller, och då är det inte det bästa att ha en klänning som man är alldeles för rädd. Lagom fint ska det vara!


Klänningen består av både randigt och spets, fin kombination tycker jag! Klänningen bar jag tillsammans med Converse och skinnjacka, halsbandet har jag fått. Jag körde på en lätt sminkning (tycker att det naturliga är finast) och dessutom turkosfärgade naglar. Man ska våga med färgerna! Och blanda, mixa och matcha precis som man vill :)


Som sagt, fler bilder kommer! :) Puss och kram så länge ♥


      

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards