sarasvensson

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara - 16 juni 2012 18:22

Nu ska ni äntligen få ta del av min skolavslutning som ägde rum igår :) Jag gick upp redan klockan åtta för att säkert hinna med allt. Jag hatar verkligen att stressa när man ska iväg på något, det är det värsta som finns! Så jag tar alltid det säkra före det osäkra :) Finaste Madde kom till mig och syster så att vi kunde fota oss tillsammans.


     


Efter att vi fixat i ordning oss med allting så bar det av till skolan! Där väntades betygsutdelning och kramar med lärarna. Jag är så otroligt glad och nöjd över allt jag gjort i nian! Det blev så himla mycket bättre än vad trodde, och jag har skrapat ihop mycket mer poäng än vad jag någonsin hade trott. Jag lämnar nian och grundskolan med flagan i topp, och det känns så bra!


Vi nior tågade in i gympasalen.. allas blickar och kameror på en! Mäktigt. Vi fick givetvis sitta längst fram och det bjöds på en fantastisk underhållning av andra elever. Duktiga ni är!! Vi nior tackades av med varsinn fin ros, och det blev naturligtvis också utdelning av stipendier. OCH JAG FICK ETT!! Helt galet! Det trodde jag verkligen inte. Jag fick stipendie som "Årets kämpe" tillsammans med två andra. Såå glad jag blev! Jag har verkligen gjort en stor resa i nian och jag har förbättrats och blivit starkare i många ämnen. Att sen få ett "kvitto" på att man verkligen har utvecklats, i både betyg och stipendie är magiskt.


 

Stipendie-diplomet och ett presentkort på InterSport på 300 kr. Perfekt när snart nya Converse ska köpas :D


Efter underhållning i gympasalen var det dags för plåtning! Vi nior är ett fantastiskt gäng och alla är så underbara ♥ Vi har gjort så mycket roligt tillsammans det senaste nu och man känner verkligen att man slutar i topp även här. Man slutar när det är som bäst. Som det ska vara. Vissa personer har jag gått i samma klass som i 10 år och det är galet länge. Jag har gått på en mysig liten skola som verkligen har gett mig den trygghet som jag har behövt. Är glad över åren på Gudemsskolan med min fina klass! Ni är underbara allihopa!!


   


 

Jag är glad över att grunskolan är avklarad, att ha slutat nian och att det äntligen är dags för gymnasiet! Jag är stolt och väldigt glad över betygen och stipendiet!


Väl hemma igen firade vi med familjen att syster och jag slutat nian! Fick också såå fina presenter ♥ Och världens finaste blommor från mormor!! Tusen tack!


      

Sååå fin klocka och halsband!! Dessutom fick jag 500 kr och två kort.


Hoppas att ni har en riktigt fin lördag :) Sköt om er!


Kraaaamar Sara




Av Sara - 16 juni 2012 18:03

     

Snart ska ni få ta del av allt från igår! Det var skolavslutning, vädret var på topp och alla var på strålande humör. Som det ska vara med andra ord :) Jag har massor med fina bilder som ni ska få se om en liten stund. Så länge bjussar jag på tre bilder på våra otroligt fina blommor som vi har här hemma. Vissa av dessa blommor fick jag och min syster igår i samband med avslutningen i skolan. Tack!


Solen skiner här hemma men för en liten stund sedan vräkte regnet ner. Jag och min syster hämtade upp vår kompis Madde efter lunch. Sedan begav vi oss mot Herman! Sötaste paret - Madde och Herman ♥ Ni är så gulliga och passar så fint ihop! Vi har varit där ungefär hela eftermiddagen.. och kom hem för ungefär en timme sedan. En bra dag med andra ord! Ikväll blir det skön hemmalördag, slapp framför tvn och en massa mys. Det är faktiskt första kvällen på väldigt länge som jag är hemma, så det blir gött att ta det lungt!


Snart kommer skolavslutningsinlägget!


PUSS


Av Sara - 16 juni 2012 12:10

Hej fina! Hoppas ni mår bra :) Jag kom för en stund sedan upp och har precis ätit frukost. Väldigt sent för att vara mig men jag har en anledning till detta ;) Igår var jag och bästa klassen i Skara hela förmiddagen/kvällen och en bit in på natten. Vi var på ett arrangemang som heter "Sista natten med gänget", där många olika kommuners niondeklassare samlas för en härlig avslutning. Allt ägde rum på Skara sommarlov och det har varit sååå kul!! Vi åkte en hel del attraktioner, käkade på restaurang, dansade loss och hade det grmt kul!!! Och herregud vilket drag det var på dansgolvet....!!!! Galet roligt! Det blev en fin avslutning tillsammans med klassen och vi har verkligen haft många fina och otroligt roliga år tillsammans ♥ Vi är ett underbart gäng och alla är så himla goa! Jag komma sakna er väldigt mycket men ser fram emot att träffas ändå :)


Nu glädjs jag över att det äntligen är sommarlov, grundskolan är avklarad och gymnasiet väntar! Det känns såå spännande även fast det är månader kvar innan det är dags. Har förresten massor med härliga bilder från skolavslutningen igår! Ni ska få ta del av allt för jag har sååå mycket kul att berätta :D Men tyvärr hinner jag inte det nu (heller....). Ska snabbt duscha och göra i ordning mig lite.. Sedan bär det av med moppen till några kompisar!


Ha en fin lördag!


Sköt om er, så hörs vi ♥


Kram!!


 

Av Sara - 15 juni 2012 13:26

Äntligen sommarlov!!! Det känns hur härligt och underbart som helst! Det har varit en fantastiskt fin avslutning och jag har många härliga bilder att visa er ♥ Men det hinner jag inte nu.. men ni kommer få ta del av allt imorgon!


Ha det fint så hörs vi!


PUSS


 

Av Sara - 15 juni 2012 09:37

Hej hopp! Det är den 15 juni och det är dags för avslutning i skolan! Det känns fint att lämna nian med flaggan i topp. Jag är verkligen nöjd med allt jag gjort och oerhört stolt över mig själv!! Klassen tillsammans har varit på flera roliga saker tillsammans som självklart blir till minnen ♥ Och i eftermiddag/ikväll är det dags för "Sista natten med gänget" i Skara! Det kommer bli toppen :D


Nu ser jag fram emot ett långt och härligt sommarlov med semester, roliga upplevelser, Timoteij-träffar och resor. Jag ser oerhört mycket fram emot att bo hos min kära mormor i sommar, som kommer och tittar på avslutningen idag ♥ Tror och hoppas att den här sommaren kommer bli riktigt riktigt bra!



Nu har jag precis fixat i ordning mig. Klänningen är på, sminket är fixat och även håret!! Det kommer bli väldigt bra och ni ska få se bilder senare idag :)


Hoppas att ni har en underbar fredag! Ni som slutar skolan idag, ha det fantastiskt! Och ni som redan fått sommarlov, njut på :)


Kraaaamar och kärlek ♥ 

Fix

Av Sara - 14 juni 2012 18:06

 


Fixar i ordning en massa tills imorgon! Då är det dags för skolavslutning och det ska bli riktigt kul faktiskt!! Men samtidigt väldigt tråkigt att behöva lämna allt.. men sånt är livet. Det är dags att gå vidare! Jag har provat min outfit med klänning, skor och accesoarer och det kommer bli väldigt bra. Just nu sitter jag med nymålade fingernaglar och snart ska också tånaglarna målas. Mycket som ska hinnas med, men det är kul :)


Hoppas ni har en bra dag!


Kramar ♥

Av Sara - 14 juni 2012 13:25

Skolavslutning imorgon!!! Herregud vad allt går fort! Nian har gått i rasande fart, för att inte tala om vårterminen (?) Man är otroligt glad över att det snart är sommarlov, men samtidigt lämnar man skolan och klassen med en klump i magen. Vi har så många fina minnen tillsammans och jag kommer sakna alla så mycket! Vi är verkligen ett helt underbart gäng, love you! Men nu är det dags att gå vidare i livet :) Och det ser jag väldigt mycket fram emot!!


Idag har jag haft en kort dag i skolan.. På morgonen fixade vi med en massa stolar och bänkar i gymasalen där avslutningen är imorgon. Därefter var det dags att börja fixa sig inför spexfotot! Hela min outfit bestämde jag redan i slutet av förra veckan, allt var genomtänkt i allra högsta grad och det blev såå bra :)


Jag var HIPPIE! Massor med smycken och accesoarer... flower power på blusen som jag kavlade upp ärmarna på. Jeanshorts med brunt bälte, blusen var istoppad. Guldiga armband på vristen, fjäderhalsband och massa andra halsband! Tjocka träarmband i brunt och svart, hippiefläta och sist men inte minst en brun väst som jag klippte sönder så att det blev fransar :)


Här bjussar jag på två bilder från hur jag såg ut på spexet!



 


Ska se om jag kan fixa fram ännu fler bilder :) Alltid kul att visa er!


Till lunch åt vi utomhus, alla klassen år 6-9. Detta är verkligen det bästa med att gå på en mindre skolan, sammanhållningen! Det är så mysigt när man inte har så stora klasser, alla känner liksom alla.


Slutade 11.30 idag och gick hem med madde och syster! Lite fix, sedan drog jag ut på en moppetripp med syster yster. Skrev ju upp för moppekörkort igår och klarade det :D Lever på det fortfarande, är så himla glad! Direkt när jag öppnade provet och hade gjort de första frågorna så kände jag bara hur bra det gick... sen efter några fler frågor när jag var ungefär i mitten av provet, så blev det svårare och svårare.


Läste frågorna och alternativet väldigt noggrannt och tänkte igenom så gott jag kunde. Det är det viktigast! När jag var klar med hela provet och de 70 frågorna, så gick jag igenom provet en gång till... och jag skulle vila ändra något alternativ eller så :) Hjärtat bankar galet fort och jag klickar på "Avsluta prov - resultatet kommer synas inom några minuter". Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv!!! Men otroligt lättad blev jag när jag såg att det stod "Godkänd" med gröna bokstäver :D



Ha en fortsatt fin onsdag, underbara ni! Och ni som redan fått sommarlov, NJUT PÅ!! :D


Puss Sara

Av Sara - 13 juni 2012 17:41

Hoppas ni mår bra! Idag har jag och min klass samt våra mentorer haft mentorsdag då vi har umgåtts tillsammans. Det gick väl sådär... haha. På förmiddagen spelade vi rockringsbrännboll och dunken tillsammans och det var galet kul!! På eftermiddagen blev det mer så att man gick lite åt olika håll utefter vad man själv ville göra. All tid i skolan nu känns väldigt värdefull när man snart slutar. Jag har verkligen en underbar klass och alla är så himla goa och härliga!! Love you, kommer sakna er så mycket!!


Men samtidigt ser jag fram emot att börja gymnasiet. Allt känns så rätt! Med skolan och mitt program. Är galet taggad och det ska bli väldigt spännande! Självklart väldigt nervöst också, men det ska det vara :) Det hör liksom till!


Imorgon kommer bli en väldigt bra dag! Direkt på morgonen är det en massa fix tillsammans med klassen i skolan, innan det är dags för spexfoto!!! Det ska bli såååå himla roligt :D Redan i förra veckan bestämde jag klart min outfit och det kommer bli så bra. På morgonen/förmiddagen är det också fikatime och sedan 5-kamp niorna mot lärare!! Åh vad kul :D Som ni märker, morgondagen kommer bli toppen!


 


Snart blir det middg här hemma... grillade hamburgare.... bland det godaste som finns!


Sköt om er fina ni!!


Kraaam Sara

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards