sarasvensson

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara - 18 juni 2012 19:51

 

Ikväll ska jag lägga mig tidigt för imorgon blir det tidig uppgång! Klockan 08 åker jag till Örebro och är där hela dagen. Jag ska åka dit med mamma, mormor och syster och det ska bli galet kul :D Alltid kul att komma till storstan! Trivs så bra där. Jag har varit i Örebro flera gånger som liten så det ska bli kul att komma tillbaka. Det är verkligen en vacker stad! Vi ska på lite olika sevärdheter som är speciella för just Örebro. Det är så roligt när man kommer till en ny stad och får se så mycket nytt. Som när jag var i Malmö för några helger sedan.. Där finns ju saker och sevärdheter som till exempel inte finns i Göteborg. Det är så häftigt! Imorgon blir det dessutom shopping för hela slanten! Vi ska till ett stort köpcentrum där det finns massor med affärer. Åh vad roligt det ska bli :D


Imorgon kommer bli en toppendag! Må gott allihopa! Ska försöka fota så mycket som möjligt så att ni får ta del av Örebro-dagen i efterhand här på bloggen :)


Kramar Sara

Av Sara - 18 juni 2012 18:39

Hej fina! Hoppas ni har en härlig måndag :) Hoppas också att veckan börjat bra! Idag har det varit grått och trist här hemma.. orkar verkligen inte med det här vädret mer, vill ha sol och värme! Men vad jag har hört så ska det nu äntligen bli bättre.. hoppas att det stämmer bara :) Som jag skrev tidigare idag så blev det både sovmorgon och hemmadag på förmiddagen. Men efter lunch ringde Jennie som ville åka med mig och syster yster in till stan en sväng. Vi tog varsinn moppe och körde mot Falköping!! Herregud vad kul det var :D Att köra är verkligen det roligaste som finns och jag är glad över att jag tog beslutet att ta körkort. Eftersom jag fick körtkortet i onsdags så har jag inte åkt sådär jättemycket. Några små rundor här hemma i Gudhem men inget längre. Idag, när både syster och Jennie (som också har körkort och moppe) var med mig, så var det dags att testa vingarna! Moppetrippen till Falköping har inneburit allt det som jag ännu inte har övat praktiskt på... förrutom när jag övningskörde med trafikskolan. Trafiksignal, vänstersväng och rondell! Men oj, så bra det gick :D Trodde ärligt talat inte det.. men det gick faktiskt toppen. Jennie körde först, sen gjorde jag precis som hon och sist körde syster. Perfekt när man är några fler som åker tillsammans!!


Vi tog en sväng på stan och hittade mycket fint. Efter att vi kikat i butikerna på stan, så åkte vi mot Axel & Ebba som ligger lite utanför. Sen var det dags att åka hem till Gudhem igen! Tack Jennie och Karin för en väldigt härlig eftermiddag :) Ni är underbara! Nu är nästa stora utmaning att åka till Lidköping. Falköping check, så nu står Lidköping på tur :) Det är ju en större stad med mer trafik.. så det blir spännande att köra dit! Vi tre kör samma grej efter midsommar, tänkte vi. Kommer bli mycket bra :)


 

Hittade den här söta mobilväskan/väskan i vitt spets. Den kommer från Lindex och kostade 99 kronor. Såå fint med en färgglad topp och shorts till, och vita Converse. Perfekt till mobilen men eftersom att den är lite större, så kan man även lägga pengar och annat där i. Toppen toppen toppen! Nöjd Sara :)


Hoppas att ni har en fin måndag! Här hemma har vi precis ätit grillad middag på altanen, lovely! Nu ska jag fixa lite inför imorgon (berättar mer om det strax!!!!) och så blir det en snabb dusch sen. Puss fina ni!!

Av Sara - 18 juni 2012 11:52

Har fått lite fler bilder skickade till mig från spexfotot med klassen som vi hade i torsdags. Kan se om jag såsmåningom kan lägga upp resultaten, men här får ni i alla fall fler bilder på hur jag såg ut :) Puss!


         


Av Sara - 18 juni 2012 11:00

Godförmiddag :) Hoppas ni har det fint! Passade på att ta en lång sovmorgon idag, precis som igår ;) Underbart med ledighet när man kan unna sig själv att sova lite längre än vad man brukar göra. Det är grått och trist här hemma idag, så det blir en innedag. Jag ska strax ta tag i lite städ! Jag brukar vara väldigt noggrann med det, men nu det senaste så har det inte hunnits med. Det bara har blivit så. Den största anledningen är att jag har varit ute på mycket roligt med klassen nu i samband med skolavslutningen, ni är bäst!!! Förresten, någon från Falköping som läste FT idag? :D Blev förvånad men väldigt glad när jag såg att mitt namn stod med bland stipendier och premier under Gudhemsskolan.


Ha en underbar dag allihopa!


Kramar Sara ♥


 

Av Sara - 17 juni 2012 19:21

Det är juni och jag är glad!! Sommaren har precis startat och jag ser fram emot ett underbart sommarlov. Idag har jag varit och firat två av mina kusiner som fyllt år. Grattis i efterskott, hoppas ni gillade presenterna! Det är kul att träffa släkten och jag älskar när alla är samlade. Jag, syster yster och Emma tog varsinn cykel och cyklade in till Grästorp där mina andra två kusiner spelade fotbollsmatch. Vad kul det var att träffa er :) Det blev en bra eftermiddag och det var roligt att träffa alla! Nu är jag hemma i Falköping igen och har precis ätit lite. För en liten stund sedan tog jag med mig syster yster ut på en moppetripp. Hon tog sin svarta och jag tog min röda :D Åh älskar det! Det är så vansinnigt kul, och jag trodde aldrig att jag skulle tycka om det så mycket som jag gör! Jag godkändes i onsdags och har inte haft körkortet i många dagar.. Det gäller att träna på hemmaplan först innan man ger sig iväg på längre resor. Tanken är att åka till Lidköping en hel i sommar, min mormor bor ju där och jag älskar att vara hos henne - speciellt på sommaren :)


Imorgon blir det skön hemmadag. Ska passa på att städa lite.. Har inte hunnit med det på vääääldigt många dagar eftersom att jag har varit ute på mycket roligt med klassen i samband med avslutningen. Ska också fixa i ordning med lite bilder som ska framkallas framöver :) Jag har en liten idé med att framkalla en massa bilder från åren med min klass! Och sedan sätta in allt i en pärm eller ett fotoalbum.. Då har man alla fina minnen samlade och kan när som helst tänka tillbaka på allt kul som vi gjort. Perfekt!


 


Hoppas att ni har en toppensöndag!!!


Kärlek ♥

Av Sara - 17 juni 2012 10:51

Alla kommuner i Skaraborg/Västergötland som var med på "Sista natten med gänget" i Skara i fredags hade världens coolaste t-shirts :D Egentryckta och såå fina! De olika kommunerna hade olika färger på t-shirtarna och även olika färger på texten. Gissa om det blev färgglad på sommarland :D Såhär såg t-shirten ut som vi från Falköping hade!


   


Tack till alla som var med och gjorde "Sista natten med gänget" till en kanonkväll!!!!


PUSS


Av Sara - 17 juni 2012 10:47

Hej finisar! Hoppas ni sovit gott. Precis som igår så passade jag på att ta en härlig sovmorgon. Det är ju perfekt med sommarlov när man behöver sova ut som allra mest. Jag har precis gjort i ordning mig, för om ungefär en halvtimme ska jag iväg på ett kalas. Två av mina kusiner har fyllt år och ska firas! Ska se om jag kan fixa med lite outfitbilder också :)


 

Syster och jag på skolavslutningen som ägde rum igår. Har sett att det är sååå många som gillat bilderna som jag la ut på min fb-sida! Vad kul :D


Ha en härlig söndag!


Kraaaaaamar ♥


P.S Har fotat av en t-shirt som ni ska få se snart! Fick den på "Sista natten med gänget" :)

Av Sara - 16 juni 2012 22:25

Är så himla trött att jag knappt orkar hålla mig vaken längre! Det blev en mysig hemmakväll med familjen som alltid uppskattas. Så skönt att bara vara hemma ibland! Det har blivit många sena kvällar eftersom man har varit ute på mycket kul med klassen. Så roligt vi har haft det!! I natt blev det många timmars sömn för man kände verkligen att man var i stort behov av att sova ut efter en sån galen kväll/natt igår. Ska njuta av sovmorgon även imorgon.. men inte allt för länge, för imorgon ska jag nämligen åka på kalas och fira två av mina kusiner som fyllt år :) Ska bli jättekul!


Sov gott och dröm om allt det vackra ♥


Kramar Sara


 

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards