sarasvensson

Alla inlägg under februari 2012

Av Sara - 9 februari 2012 17:14

   

Hej!! Hur mår ni? Här är det jättebra!! I skolan idag har jag skrivit ett nationellt prov i svenska, och idag var det en skrivuppgift. Att skriva är verkligen min grej, och jag tycker det är så roligt. Det är ju faktiskt anledningen till min blogg :) Det är roligt att uttrycka sig i skrift, och det är något jag alltid tyckt! Som sagt, idag var det alltså dags för en skrivuppgift. Det gick jättebra, bättre än vad jag trodde faktiskt!! Det känns hur härligt som helst och jag är så glad!! Nu återstår det ett till i svenska och det är en muntlig del, sen är det matte, engelska och kemi kvar.


Ikväll är syster och jag själva hemma, så vi ska laga middag och bara mysa!! Sen ska lite matte räknas också. Dessutom hoppas jag på att hinna med en lång och härlig promenad. Men det ska nog fixas!! Gå in och kika på melodifestivalens svt-sajt, och lyssna på bidragen som jag har äran att se live på lördag :D Det blir nice!! Ha det gott, kära ni, tack för att ni hänger med i min vardag!! Love ♥

Av Sara - 9 februari 2012 17:10

Jag har precis kikat in ett klipp med 1 minut från Timoteijs låt som de tävlar med i Mello på lördag. Jamen, jag har liksom inga ord....!!! Hur i hela friden kanman vara sådär begåvade?! Låten heter "Stormande hav" och är helt underbar! Det är mycket glädje och energi, och det är omöjligt att inte bli glad när man lyssnar på låten! Jag har också läst på flera internetsidor att tjejerna blir livsfarliga på lördag :D Bästa tjejerna ever!! ♥


Det ska bli fantastiskt att vara på plats, och jag ska heja på mina favorittjejer så mycket jag bara kan!!


 

Snart dags......GO GIRLS!!! :D


På lördag smäller det i Scandinavium, ni tittar väl??


Kram!! ♥

Av Sara - 8 februari 2012 20:28

   

Ni har väl inte missat att man kan skriva ut idolbilder på Melodifestivalens hemsida? Här ovan ser ni Timoteijs idolbild, som jag såklart har skrivit ut :) Alla andra artisters bilder är också signerade!! Kika in allt detta på mellos hemsida HÄR


Puss!

Av Sara - 8 februari 2012 20:20

     


Titta, vad jag fick i skolan idag!! Massor med idolkort på Timoteij, närmare bestämt nio stycken :) Som jag säkert har skrivit här i bloggen tidigare, så känner min svensk & engelsklärare Cissi, så det är finaste Cecilia som är anledningen. Nu slipper jag köpa det nya idolkortet nästa gång jag träffar tjejerna!! :)


Tack så jättemycket!!

Av Sara - 8 februari 2012 20:07

Den här veckan är bara hur bra som helst, och jag njuter oerhört mycket av tillvaron just nu. Dagarna går fort, och snart är jag på plats i Göteborg och i Scandinavium!! Ahh!! :D Igår skrev jag mitt första nationella prov i svenska. Det var en läsförståelse, och det kändes faktiskt riktigt bra. Imorgon skriver jag ett till nationella, då det blir en längre skrivuppgift. Det kommer nog att passa mig utmärkt, för att skriva är lite av min grej. Sedan är det en del kvar, och det är en muntlig uppgift! Sedan tillkommer ju prov i matte och engelska också, men det ska nog gå bra det med! Sedan är det ju alltid ett speciellt nationellt prov som tillkommer i annat ämne än svenska, matte och engelska. Så på vår skola är det bestämt att vi nior dessutom ska göra ett nationellt prov i kemi! Det ni!! :D


Min onsdageftermiddag har jag ägnat åt att skriva på min so-uppsats som jag har inlämning på efter sportlovet. Det tar sin lilla tid, men det är det absolut värt, för resultatet kommer att bli hur bra som helst! Det gäller att hitta en rätta och positiva inställningen i allt man gör. Det är mycket projekt som har börjat i skolan nu, så det gäller att prioritera.


Nu laddar jag inför prov imorgon igen! Och imorgon får jag dessutom höra 1 minut med Timoteijs "Stormane hav" :D LYCKA!!


Hoppas att allt är bra med er!! ♥ Stora kramar!!


                                    

Av Sara - 7 februari 2012 18:39

Jajemen, nu är skylten klar!! Jag gjorde ett inlägg i helgen då jag visade en del av mina dekorationer, och då la jag också upp en bild på skissen. Jag älskar att skissa upp hur jag vill ha det med alla mått mm, och sedan skapa! Det är så vansinnigt roligt. Jag är väldigt kreativ av mig, så att pyssla och dekorera är lite av min grej. Det bästa av allt är ju att fantastin aldrig sätter något gränser, utan det är bara att låta fantasin flöda! Och det gillar jag. Som sagt, skissen blev helt klar i helgen. Igår fick jag hem två vita, jättestora kartonger. Jag ritade upp på en av kartongerna mina mått så att skylten skulle bli ungefär så stor som jag ville ha den. Det blev inte exakt direkta mått, men på ett ungefär.


 

GLAD är man, när man ska fixa skylt till Mello!! :D


 

Jag plockade fram massor med fina dekorationer. Dessa små askar fyllde med söta små saker fick jag av mina kusiner i julklappar. Jättefina!


 

Karlssons klister är det bästa! Jag använder ju egentligen vanligt limstift, men nu när jag skulle limma på kartong så håller det inte så himla bra. Detta klister är perfekt att limma på glas, papper, kartong mm.


 

Guldiga stjärnor från en av mina absoluta favoritaffärer, HemCompaniet i Lidköping.


 

Här har jag precis skissat upp texten "HEJA TIMOTEIJ!"...


...och sedan var det dags att fylla i texten med svart tuschpenna.


 

Nu, äntligen börjar dekorationerna ta plats!!! Jag använde mig av många olika sorter för att göra det lite roligare. Massor med färg är grejen!


 

Helt klar!!! :D De rosa, lite större hjärtanen symbolicerar Timoteij. Ett hjärta för varje tjej :)


   

Det var ett superroligt projekt, och någonting som jag la ner några timmar på. Men det var det absolut värt, när man tittar på det fina resultatet :D Tjejerna åker ner till Göteborg imorgon, och mamma och jag åker på lördag eftermiddag, för att vara på plats på kvällen. Det kommer bli grymt!!


Hoppas att allt är bra med er. Varma kramar ♥

 



Av Sara - 5 februari 2012 18:05

 

                                                       Gotland, världens finaste ö ♥


Hej! Hur har ni det i vintermyset? Jag har det jättebra, förutom att jag har världens huvudvärk! Jag skulle ju egentligen gått på bio inne i Falköping nu klockan sju ikväll, men jag hoppas över det och är hemma och vilar mig istället. Det känns som ett måste att vila upp sig inför den kommande veckan! Veckan som gått har varit otroligt hektisk, både i och utanför skolan, så jag känner bara att jag behöver vila mig lite nu. I den kommande veckan är det bland annat två nationella prov i svenska som ska skrivas, och även ett kemiprov. Men det ska nog gå bra hoppas jag! Sedan är det ju Göteborg som gäller på lördag, och en kväll på Scandinavium, för att stötta och heja på mina favoriter i Mello! Som ni kunde se i inlägget här nedan, så ska en skylt fixas imorgon :)


Hoppas att allt är toppen med er, och att ni har en riktigt fin söndag!! ♥ Stora kramar!!

Av Sara - 5 februari 2012 11:27

         

Att pyssla är bland det absolut roligaste som finns tycker jag!! Jag skriver ofta ut bilder, som jag klipper och klistrar med, sätter upp på tjockare papper och sedan dekorerar med fina dekorationsgrejer. Sen är det ju jätteroligt att skriva till exempel ett personligt citat eller text till en bild också. Som när jag fixade iordning bilderna som Timoteij fick signera på Julkalaset. Då hade jag tre stycken bilder, som jag satte upp på varsitt tjockare, vitt papper. Sedan klistrade jag på massor med guldstjärnor runt bilderna, det blir fint och effektfullt! Jag älskar att vara kreativ, och det är så mysigt att ibland få sitta lite för sig själv och bara låta fantastin flöda.


Här ovan på bilderna ser ni en hel del dekorationsgrejer som jag har! De guldiga sjärnorna är från HemCompaniet, och de andra grejerna har jag fått. De små plastaskarna med massor med grejer i, fick jag av mina kusiner i julklapp. En perfekt julklapp till mig måste jag säga! I början av veckan nu, så ska jag fixa världens finaste och största skylt till Mello! Jag har ritat en skiss på hur skylten ska se ut, och jag tror att det kommer bli väldigt bra!


 

Såhär tänker jag mig skissen. Blommorna, stjärnorna och hjärtanen får symbolicera dekorationsgrejer. Jag har ju så många olika sorter, så jag blandar säkert en hel del. Det känns som att det blir roligare då! Jag ska få hem själva skylten imorgon, och förhoppningsvis är den vit. Hoppas hoppas! Det blir så tråkigt med brun, men är det en brun som jag får hem, så får jag lösa det på något sätt. Köpa flaskfärg och måla så att det blir vitt istället, jag vet inte, men det får helt enkelt lösas på något sätt. Ganksa så stor ska jag skylten vara också, så att den syns! Måtten som jag skrev på pappret är inte exakta, det finns säkert ingen skylt som är precis de mått som jag vill ha, men cirka det som står på pappret. Texten skrivs ihåligt, som ni ser på skissen, och antagligen blir det svart penna jag skriver med. Åh, det här ska bli så roligt!


Kram Sara ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards