sarasvensson

Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 14 december 2010 08:09

Godmorgon på er! Har haft en mysig tisdags-morgon här hemma med syster. God frukost och julkalendern. Har precis gjort iordning mig och ska om en stund kila iväg till skolan.


Idag är det minsann ingen "vanlig" skoldag, för idag börjar elevens val!! Tjoho var kul :D Har verkligen sett fram emot detta. Fem hela dagar med syslöjd, kan det bli mycket bättre?


Hoppas att eran dag börjat på bästa sätt! Ha en fin tisdag, puss!

Av Sara - 13 december 2010 18:37

      Har precis ätit en god middag med familjen och innan blev det julklapps inslagning för hela slanten. Syster och jag höll till nere i källaren och fixade iordning alla våra julklappar. Skönt att få det klart :) Här hemma är det mörkt och tyst. En vintrig december dag!


Allt gott önskar jag er ♥ /Sara

Av Sara - 13 december 2010 16:57

Idag är det måndag igen, helgen har varit riktigt skön, inga måsten att göra, bara avkoppling och vila. Idag var det sista "vanliga" dagen i skolan. Lucia-firande och lucia-fika på förmiddagen. Ända lektionen som inte blev av var matten, pga. lucia-firade. Dagen har gått i ett, mycket att göra nu när man snart packar jullovs-väskan och beger sig på lite härligt jullov. Imorgon är det elevens val som gäller. Jag kommer att ha textilslöjd i imorgon och på ondag, torsdag, fredag och på måndagen veckan efter, alltså i fem hela dagar, vilket ska bli jätte roligt :) Dessa dagar är verkligen någonting att se fram emot. Imorgon kör det igång, härligt!!! :)


Idag har jag som sagt varit i skolan hela dagen, ända till 15.40 När jag var hemma, blev det mellis med mamma och syster innan det var dags att öppna ännu ett tl-paket som kom till mig på posten idag. Roligt! Gillar att få grejer på posten, och ett tl-paket såhär till jul är ju aldrig fel :) Vill du också bli medlem i tl-klubben? Gå då in på http://tl-klubben.se/

Där finns massor av information för dig som vill bli medlem. Rekomenderar klubben vaaarmt!! :)


Idag var det julpaketet special som kom till mig på posten, detta fick jag.

Första boken, "dansa i snön" av Jean Little.

Söt dekoration att hänga i granen med vilken bild man vill, för den lilla bilden i mitten kan man nämligen byta ut till en valfri bild, kul grej :)

Collie-häftet special

Paketets överaskning, super fina julklapps-ettiketer. Perfekt nu när jag köpt klart alla mina julklappar. Snart dags för inslagning :)

Tl-magazinet, julnumret. I början av nästa år byter tl-klubben namn till Girl It och byter ut maskotarna, samt byter ut medlems-tidningen ännu bättre! Större storlek på tidningen, många fler roliga grejer dyker upp och så hela 64 sidor! Dessutom utlovas massor av nya prylar och böcker. Gå med i tl-klubben du också! http://tl-klubben.se/

cool hårdekoration

pc-spel "Facion Tycoon".

Andra boken: Endast för tjejer! En positiv och kreativ bok för oss tjejer.


Nu ska jag alldeles kila ner och ta mig en varm dusch. Ikväll blir det middag med familjen och så blir det "Hjältargalan" i tv4. Ser fram emot en härlig kväll!


Hoppas att ni njuter av denna fina lucia-dag, måndagen den 13 december. Må gott!


♥ / Sara

Av Sara - 12 december 2010 19:10

Vilken härlig söndag vi haft! Tredje advent och isigt, vackert väder. Prinsessorna fick vara ute en lång stund på förmiddagen och så var syster och jag ute och gick på en långpromenad på eftermiddag. Åh, vad jag älskar helgerna, då man bara kan göra det man vill och ibland inte hinner med. Imorgon är det nya tag som gäller, för imorgon är det måndag. En ny dag, en nya vecka och massa nya möjligheter. Jag tänker ta vara på denna vecka, kommer ni?


Imorgon är det en vanlig skoldag, men på tidag-fredag är det "elevens val" som gäller. Jag kommer då att ha textilslöjd tisdag, ondag, torsdag, fredag och på måndag veckan efter. Dagen efter det, alltså på tisdagen, är det julavslutning och sedan JULLOV!! Tänk att det redan är det 13 december imorgon. Det är helt sjukt var dagarna tar vägen! Så härligt att det snart är jul och lite ledighet. Har ett riktigt lång och härligt jullov att se fram emot, ska bli så skönt!


Som sagt, på onsdag är det Lidköping som gäller! Kommer bli grymt kul. Då är det nämligen dags för Julkalaset att komma till Sparbanken Lidköping Arena. Näst sista stoppet på turnén. Har både hört och läst att det var hur bra som helst, både i Varberg, Skövde och Vänersborg och dessutom så har jag kikat in flera klipp bkestage och från repet inför Julkalaset på bästa Timoteijs facebook-sida. Mina fina tjejer som nämligen medverkar på julkonserten med två helt fantastiskt fina jullåtar, "decembernatt" och halleluja", och så blir det dessutom"feber" och "kom", vilket aldrig är fel. Måste jag nämna att jag längtar tills på ondag? :)


Känner på mig att den kommande veckan kommer bli toppen toppen bra! Hoppas att ni har finfina planer och att ni njuter av denna mörka, vintriga söndag.


♥ tack för att ni besöker mig och min blogg och att jag får dela med mig till er! om jag inte hade så fina läsare som er, så hade jag aldrig skrivit så länge som jag gjort, tusen tusen tack, ni är underbara! ♥


massa kärlek / Sara


Av Sara - 12 december 2010 14:15

Har precis varit ute på en solig och isig långpromenad med syster. Mycket härigt! Nu väntas middag med familjen. Puss! 

Av Sara - 12 december 2010 12:38

  För en liten stund sedan var jag ute med prinsessorna i det vita, vackra vinterlandet. Det är soligt och härligt här hemma idag. Jag bara njuter :)

Har precis fikat en god tredje advents-fika med min fina, kära familj och skrivit mitt namn på dom sista julkorten :)


Njuter av söndagen, gör ni?


♥ / Sara


Av Sara - 12 december 2010 09:30

  Har ätit frukost och njutit av denna advents-morgon. Redan tredje advent! Idag ska jag njuta av ledigheten, inga måste vilket är oerhört skönt, ska vara ute mycket med prinsessorna och ta en lååång promenad med bästa sällskapet, min syster ♥


Ha en mysig tredje advent och en härlig söndag! Puss!

Av Sara - 11 december 2010 16:24

Nu har jag precis blivit klar med storstädningen av mitt rum. Så skönt att få det rent och fint. Passade också på att byta lakan och örngott. Ni har jag faktiskt inte fått se så mycket bilder på hur jag bor, så nu tänkte jag att ni skulle få följa med hem till mig :) Välkommen hem till mig!

              

                                           Här bor jag!

                             

                   

        Sådär. Då vet ni lite hur jag bor :) Mörka bilder pga. att min lampa är nertagen och rengörs, men jag hoppas att det syntes okej iallafall :) Åh, vilken härlig dag jag haft, och den ser ut att fortsätta likaså. Har hunnit med storstäd av rummet, burstäd, varit ute med prinsessorna, många inlägg (mycket bra sara) och så har jag svarat på en massa mejl. Sköna lördag!!


Ikväll blir det pizza med familjen och sedan gott framför tvn. Här hemma blir det finalen av "Dansbandskampen". Vad ser ni på ikväll? Åhh, jag har längtat efter dansbandskampen-finalen hela veckan nu. Känns som om det kommer bli en väldigt bra och spännande final. Jag kommer sitta bänkad. Kommer du?


Kärlek / S

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards