sarasvensson

Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 21 december 2010 16:22

    Nu är det bara 3 dagar kvar till julafton. Man känner riktigt att julen närmar sig med stormsteg. Denhär månaden har gått hur fort som helst och jag förstår inte riktigt att det faktiskt är julafton om 3 dagar och att det snart är ett nytt år. Det är en magisk, men ack så underbar känsla. Tänk att redan halva året i åttan har gått och man har fått sina första betyg. Idag har jag tagit vara på den sista dagen i skolan 2010. Brukar vara väldigt trött när jag går till skolan på dom "vanliga" dagarna, men nu sista dagen var jag full av energi och jätte glad.


Jag hade inte ens med mig någon skolväska! Dom 2 senaste helgerna har jag sysslat med det jag vill och det jag verkligen gillar att syssla med. Jag har tagit långa promenader med min syster, var ute mycket, hunnit med att skriva ofta till er och varir ute med prinsessorna. Jag har inte suttit och pluggat en enda minut, dom 2 senaste helgerna.



Dom vanligt helgerna  har inneburit mycket plugg. Jag har suttit och pluggat varje lördag och söndag och gjort massa läxor och läst på inför prov. Allt detta slipper jag nu på lovet, vilket känns riktigt riktigt bra! På lovet kommer jag tänka mycket på mig själv. Jag kommer göra saker som jag själv tycker om och gillar att göra, som att vara ute mycket med prinsessorna, åka och shoppa, sova hos mormor, fira jul med släkt och familj och fira in det nya året med en av mina bästa vänner. Kan det bli så mycket bättre? Jag har verkligen längtat efter att få sova länge på morgonarna och göra vad jag vill på dagarna. Inget plugg på lovet och ingen tanke på skolan.


             


Jag kommer vila upp mig och hämta all energi som jag bara kan, för att vara taggad och redo inför den kommande terminen, som i början av nästa år sätter fart. Då kör vi igen med korta sovmorgonar, långa skoldagar och massa helg-plugg, men det är då det.


Nu är det loooooov som gäller!!!! Jag hoppas innerligt att ni alla får ett super-härligt lov, för det är ni verkligen värda ♥ Kommer uppdatera och skriva till er, så ofta jag hinner. Ni är underbara och världens bästa och finaste läsare. Utan er hade bloggen inte funnits, så det är tack vare er, som jag får syssla med något som jag älskar och som är helt underbart ♥ TACK!


Kärlek / Sara


Av Sara - 21 december 2010 13:32

        

       

     

     

Några sara-outfits :) Nu är det dags för dag 9, önskeoutfit.


Min klädstil är nog ganska basic, vanlig. Jeanstights, t-shirt, munkjacka och någon snygg tubhalsduk. Något jag verkligen älskar och använder rätt mycket, det är blusar! Det är så fint och man kan använda så mycket annat till.


Är en frusen person, så jag går aldrig med en t-shirt eller linne i skolan. Brrr..vad kallt det skulle bli!


 

Vad svårt med en önskeoutfit, men jag vet en som jag velat ha länge och det är det jag kommer att ha på mig på nyår. Det är en riktig "sara-outfit" som jag gillar jätte mycket! Men annars så kör jag på det jag gillar och trivs med till vardags. Älskar att klä upp mig till speciella och finare tillfällen, men just till vardags använder jag det jag känner för, trivs med och tycker om.


Är inte speciellt mycket för mode och närkeskläder. Visst, alltid roligt att ha något lite extra ibland, även till vardags, men jag har faktiskt aldrig varit speciellt intresserad av att klä mig i det som jämt och ständigt är sk. "mordert". Jag går t.e.x aldrig med märkes-jeans och den senaste tröjan. Jag älskar att klä mig så som jag vill.


På helgerna går jag gärna med mjukisbyxor, men det är något jag aldrig skulle gå med i skolan. Vet faktiskt inte riktigt varför :) Mitt bästa köp är nog mina uggs, som jag älskar och trivs riktigt bra med! Världens skönaste skor och så min puderrosa tubhalsduk, som jag har på bilden ovan. Jag tror att det är viktigt att använda kläder som jag själv trivs med.


Men nu till rubriken, önskeoutfit...det måste nog vara en klänning. Kan inte se klänningen framför mig och hur den ska se ut, men det är iallafall en klänning som man älskar och som man verkligen trivs, som sammtidigt är en smula modern :)


Imorgon, dag 10 (sista dagen!), en del av årets önskelista. Vad tycker ni, har denhär listan varit rolig att läsa? Tycker ni att jag ska ha en ny i början av nästa år? Var med och bestäm, det är för er jag skriver :) PUSS & KRAM

Av Sara - 21 december 2010 12:57

    Nu är det äntligen jullov! Åhh, så bra det känns. Dagen i skolan har varit kort och skön och full av julkänslor och massa glädje. Underbart! Sista dagen innan lov är alltid så speciell. Alla är så glada och förväntansfulla, det är så härligt! På morgonen myste vi i klassrummet och blev bjudna på godis och lekte en massa roliga lekar. Vi hade det riktigt roligt och trevligt.


På förmiddagen var det dags för julshowen som musik-eleverna under "elevens val"-veckan jobbat med. Scenen var såå fin iordning gjord med massa julstrumpor i glada färger och stora stora polkagrisar som satt fast bredvid scenen. Allt var så fint och juligt. Bra jobbat, bild-gruppen som fixat scenen så fin!


När showen var igång bjöds det på massa fina julsånger. Låtarna var riktigt bra och eleverna var som vanligt, riktigt duktiga. Instrumentspel och julsång fylldes i gympasalen under ungefär en timma. Tack för den fina julshowen, musikgruppen!


Det blev sedan lunch och efter det samling i klassrummet igen. Sista tiden i klassrummet för dethär året. Magisk känsla. Betygsutdelning och massa julkramar. Mysigt! Syster och jag har precis varit uppe i affären och hämtat posten. Ännu fler julkort! Åhh, så roligt :) Nu blir det snart en liten mellis, innan vi far ut i snön en stund med prinsessorna.


Vi hörs snart, puss!!

Av Sara - 20 december 2010 18:14

       

        

     

     

     

     

       

     

     

     

           

       

     

     

       

     

lite bilder från månaden ♥ imorgon, dag 9, önskeoutfit. På onsdag avslutas listan med en del av årets önskelista. Puss!

Av Sara - 20 december 2010 16:08

             

Idag var det det sista textildagen. Elevens val har varit hur härlig som helst och riktigt riktigt rolig, precis som det brukar vara. Jag älskar att bara över en vecka, få göra något som jag verkligen tycker är roligt och slippa dom vanliga lektionerna helt och hållet. Dom första jobbade jag med min väska, som blev riktigt riktigt fin. Är mycket nöjd och tror att det kommer att komma till bra användning. Alltid bra med en stor rese-väska att förvara saker och ting i. Idag fortsatte jag med mitt andra projekt för denna elevens val vecka, nämligen att sy vantar. Har gjort det tidigare och kommer ihåg det mesta hur man gjorde. Det är bra att det inte tog så jätte mycket tid, med tanke på att jag knappt hade 1,5 dag.


Idag blev dom klara. Använde mig av ett riktigt gosigt fleece-tyg. Vantarna blev turkosa med en vit kant.


    

Dagen har rullat på i sitt vanliga lilla tempo. Kan inte riktigt förstå att elevens val-dagarna går så otroligt mycket fortare än vanliga skoldagar. Det gör dom ju egentligen inte, det känns bara så, iallafall för mig :) Är riktit nöjd med veckan, har jobbat på bra och hunnit med massor. Vi i textil-gruppen har hjälpt varandra och haft det riktigt roligt i textil-salen, lyssnat på julmusik, skrattar, jobbat och haft det underbart. Har inte riktigt hunnit med att kika in dom andra grupperna, men idag, efter lunchen passade jag på att gå in lite i bilden och se vad våra bildare tillverkat. Det var såå fint! Vackra bilder hängde runt om i salen och det var riktig fin julstämmning. Verkligen jätte fint!


Hopppas att ni haft en toppen-måndag. Puss!

Av Sara - 20 december 2010 08:08

                      Prinsessorna i lördags ♥


Godmorgon godmorgon julveckan!! Wiie, vad jag har längtat efter att skriva "godmorgon julveckan". Det är julafton på fredag, om 4 dagar!!!


Ni som inte köpt klart julklapparna än, till er finns lite julklappstips här nedanför, så kika in det om ni behöver lite hjälp :) Där finns också länkar att klicka sig vidare på till ännu fler julklappstips-sidor på nätet.


Nu ska jag alldeles strax kila iväg till sista textil-dagen!!!


Vi hörs i eftermiddag, puss!

Av Sara - 19 december 2010 18:05

     Vilken otroligt mysig dag vi haft! Tog mig en skön sovmorgon till halv tio. Riktigt skönt att sova ut, med tanke på att jag vaknade halv sju igår. Åt en god frukost och tände det fjärde ljuset. Mysigt! Snön har fart omrking här hemma idag och det gör det fortfarande. Tittar man ut genom fönstret så ser man vassa vackert. Ljusslingor som lyser på terraserna, julstjärnor och adventsljustakar i fönstrena och en massa vit fin snö. Vacker syn! Kan knappt tro det, men det är bara 5 dagar kvar till julafton! I år kommer det iallafall att bli en riktigt fin, vitt jul, med tanke på att kylan och snön kommer så tidigt i år. Hur var det, hade vi ens någon centimeter snö förra julen?


Nu till dagen. Denna söndag har rullat på bra och jag har inte haft några måsten, vilket är så oerhört skönt! Kommer ihåg när jag satt varenda helg och pluggade, hann med något blogginlägg då och då, men jag hade ingen direkt "fritid" att göra vad jag ville, utan det var ständigt en massa plugg...skönt att slippa det :) Prinsessorna fick komma ut en stund i snön och så blev det en god middag med familjen. Nu i eftermiddag var mamma i stan och då blev det en mysig och god fjärde advents-fika med pappa och syster. Mysigt!


Ikväll blir det mys framför tvn och massa tända ljus. Då blir det även "Vem kan slå Filip & Fredrik?". Underbart program! Har ni förresten sett att det är en ny fråga i omörstningen? Var med och rösta :)


I inlägget nedan finns massa julklappstips, som ni kan ta del utav :)


PUSS!

Av Sara - 19 december 2010 16:56

                

Jag tror ni redan vet vad som är min favorit-musik :) Jo, timoteijs låtar såklart. Man blir så oerhört glad utav tjejernas musik. Man vill sjunga och dansa med, och det är väl ett bra tecken på att det är bra musik och att det är musik man blir glad av? Timoteijs låtar är otroligt bra och tjejerna både sjunger och spelar dom så bra. Deras röster och stämmor passar perfekt i låtarna och ja, det är riktiga toppen-låtar :) Och vet ni vad? Tjejerna planerar att släppa sin andra platta i vår!!! Gissa om jag är glad? :)


Timoteij spelar en blandning av modern musik blandat med folkmusik och lite etno. Älskar verkligen blandningen! Det passar så bra ihop med gitarren, dragsplet, fiolen och flöjten.


                    

Albumsomslaget till plattan "Längtan", som släpptes efter att tjejerna varit med i melodifestivalen.


                           


Nu till lite annan musik, förutom timoteij-musik som är min absoluta favorit-musik. Nu till lite radiomusik. Mix Megapol och Rix Fm är sådanna kanaler som jag gillar att lyssna på lite då och då. Gillar att lyssna på de senaste hiten med dom senaste artisterna.


Imorgon, dag 8, foton.

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards