sarasvensson

Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 23 december 2010 17:37

Har haft en riktigt mysig eftermiddag med madde och syster. Madde kom vid halv tre-tiden. Då blev det först en god julfika i burspråket inne i vardagsrummet.


     

Efter den goda julfikan var det dags för julklappsbyte. Karin och Jag gav madde ett julkort, läppglans från H&M och en parfym från KICKS. Parfymen är en Date-parym och finns i flera olika dofter, Madde fick den svarta, medans jag själv har den gröna.


Av madde fick vi örhängen. Jag fick super fina ploppar i fina färger. TACK! ♥


 

Den vänstra kartan har jag själv köpt på ginatricot och den högra kartan fick jag av madde idag. 18 olika färger i samma modell :)


TACK madde för dom fina örhängerna!! Blev jätte glad!


Efter julklappsbytet, var det dags att få ut en stund. Det blev en liten vinter-plåtning på skolan. Härligt :)




Efter att vi kom in igen, fixade vi lite grjer på datorn och så visade madde mig en toppen-sida där man kan fixa fina headrar till sin blogg. Tack tack madde! Min nya headern är från denna sida, PhotoScape, gratis att ladda ner.


Nu till dagens outfit. Det blev jeanstights från Cubus, linne från H&M, blus från H&M, nytt halsband från H&M och armband från H&M och Ur&Penn.


Dessutom så blev det vågigt hår :)


               

                              Och så raggsockar!! :)


       

IMORGON är det julafton och idag är det andra dagen på mitt jullov!!!! Mycket uppdatering imorgon och så blir det mycket mycket bilder, ser fram emot att fira jul med er här på bloggen :)


Vi hörs lite senare.


KÄRLEK / Sara

Av Sara - 23 december 2010 10:29

Godmorgon dan före dopparedan!! Oj oj oj, imorgon är det redan julafton! Underbart! Har köpt klart alla julklappar och dom är inslagna, så lite senare idag ska syster och jag lägga alla klappar prydligt och fint under granen som vi klädde igår. Igår jul-städade jag också rummet och prinsessornas bur och så blev det mycket ute-lek med prinsessorna i snön och så en vinter-plåtning. Bilder från den mysiga plåtningen, kan ni se lite längre ner.


Idag blir det en skön hemma-dag. Det allra allra sista ska fixas inför morgondagen och i eftermiddag kommer Madde hit. Vi ska julfika och byta julklappar.


Nu ska jag ut en stund med prinsessorna. Puss!

Av Sara - 22 december 2010 19:28

       

Dags för sista dagen av listan, dag 10, del av årets önskelista 2010.


Jag önska mig så mycket, men framför allt en mysig jul. Jag ska umgås med nära och kära och bara njuta av julen. Ser varje år fram emot att träffas och bara ha det trevligt. Jag önska mig också mycket glädje och kärlek och att mina små prinsessor ska få vara pigga och friska, för mina prinsessor ger mig så otroligt mycket glädje, värme och kärlek ♥


Något mer jag önskar mig är ett Sara-halsband i äkta silver. Jag älskar mitt namn och jag älskar personliga smycken. Jag har ett Sara-armband och nu vill jag så gärna också ha ett fint Sara-halsband :) Jag önskar mig också en gitarr-stämmare, så att jag kan stämma gitarren min och börja spela. Jag har saknat att sitta och spela i flera timmar. Jag har inte riktigt haft den tiden, men nu kommer det bli ändring på det, eftersom jag nu är ledig i flera veckor. Jag önskar mig en fin hund-kalender som jag kan sätta upp i mitt rum och så skivan "Vår Jul" med tre otroligt begåvade tjejer, Sonja Aldén, Sanna Nielsen och Shirley Clamp.


Det var en del av årets önskelista :) Har det varit roligt att läsa en sånhär lista, eller vad tycker ni? Kanske är det så att ni tycker att jag ska ha en ny i början av det kommande året? Var med och bestäm! Hör av er om vad ni tycker, för det är trots allt för er jag skriver. Puss & Kram ♥

Av Sara - 22 december 2010 19:15

                 

               

  Nu har syster och jag precis klätt granen. Åhh, det är så roligt att göra en växt så fin :) Har ni fixat granen än? Här ser ni också vilka som fick komma in i julgrans-dekorationen, inga mindre än världens goaste tjejer! Visst blev det fint?


Nu blir det snart mys framför tvn, men innan dess måste jag fixa lite och berätta om en del av årets önskelista för er. Kommer snart, hej så länge!

Av Sara - 22 december 2010 16:18

             

               

                   

              

                  

Bilderna från vinterplåtningen med mig och mina fina, älskade prinsessor. Tack snälla syster för att du tog dig tid och fotade! Har lite planer på en ny header, men jag vill ha plats för så mycket mer bilder, massa bilder som jag blir glad av. På mig och mina prinsessor. En del av dessa bilder, tänkte jag ha med. Har ni några favorit-bilder?

Av Sara - 22 december 2010 15:50

Oj, vilken dag. Har haft hur mycket som helst att göra, fast att det är min första dag på jullovet. Mycket förberedelser inför julen och städ av rum och bur. Förlåt för den dåliga uppdateringen, men nu kommer iallafall ett rikigt långt sara-inlägg med mycket bilder :) Hoppas att ni har en riktigt mysig onsdag.


Morgonen började jag med en lång sovmorgon och sedan en frukost med syster. Efter att vi gjort iordning oss, tog vi en promenad upp till affären och sedan gick vi även lite i samhället. Skönt med frisk luft på förmiddagen.


               


Efter den sköna promenaden i det vackra vinterlandet, blev det en lätt och enkel lunch.


 

Efter lunchen passade jag på att kolla lite grejer på datorn och kolla på bilder som jag ev. ska skicka in till någon husdjurs-tävling. Har ni någon favorit-bild på mina prinsessor?


Efter det kilade syster och jag ut till prinsessorna. Vi var ute riktigt länge. Först burstäd och lek i snön, sedan vinter-plåtning med mig och prinsessorna och till sist kloklipp.


              


Det är så otroligt skönt att vara ute så länge och komma in med rosade kinder. Efter att syster och jag varit ute och sedan kollat igenom bilderna från plåtningen, var det dags att städa rummet. Skönt att få det riktigt fint och rent nu när det snart är jul.


              


Nu har jag precis julpysslat lite med syster och satt i nejlikor i apelsiner. Den ena kommer att hänga nere vid tvn och den andra kommer att ligga som prydnad inne i vardagsrummet, burspråket. Mmm....vilken god lukt :)


   

Mamma håller på och kokar knäck, så snart är allt julgodis klart. Klapparna är inslagna och iordninggjorda och det är julstädat i huset. Imorgon kommer vi att åka och hämta mormor i Lidköping på eftermiddagen. Det skulle snöa så mycket på julafton (yes!), så det är inte det bästa vädret att åka bil i, så hon kommer en dag tidigare istället ♥


Imorgon blir det även julfika och julklappsbyte med madde och så ska prinsessorna ut, i sin vanligt ordning.


Syster tog sååå mycket fina bilder på mig och mina älskade prinsessor. Visar dom om en liten stund. Puss!


Av Sara - 22 december 2010 10:13

Godmorgon godmorgon! Åh, vilken härlig känsla det är, första dagen på jullovet :) Underbart underbart. Har precis varit ute hos prinsessorna och innan det startade jag morgonen på bästa sätt, en frukost med syster. Tog mig en lång och skön sovmorgon idag, till halv tio. Verkligen skönt att få sova ut. Vinterlandet är vitt och isigt idag. Prinsessorna ska få komma ut en stund under dagen, och så ska jag passa på att jul-städa buren.


Idag blir det också städ av rummet och en långpromenad med syster. Allt som krävs för en toppen-dag! Ha en riktigt mysig 22 december, 2 dagar kvar!!!


Puss!


Senare idag, dag 10, del av årets önskelista. Sista dagen, så missa inte det!

Av Sara - 21 december 2010 21:15

    Nu känns det som jullovet börjar på riktigt. Imorgon är det min första lediga dag på väldigt länge. Ska bli så skönt att koppla bort allting nu och bara vara ledig.


Imorgon blir det en skön hemma-dag med syster och prinsessorna. Ska passa på att jul-städa mitt rum, så att det blir rent och snyggt. Granen ska kläs och knäcken som kokas. Ska också ge mig ut på en skön långpromenad med syster.


Tack för idag, kära vänner! Blir så otroligt glad utav er som vill följa mig här i bloggen. Det är som sagt för er jag skriver.


Vi hörs imorgon. Puss och godnatt.

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards