sarasvensson

Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 26 december 2010 10:44

Hade en riktigt mysig och trevligt eftermiddag/kväll igår. Familjen och jag var Annestadby, där farmor och farfar bor. Dit kom även kusinerna för lite julfirande. Det blev god mat, trevligt sällskap, julklappsutdelning och mycket skratt. Vi åt lunch här hemma igår och efter det var det dags att börja göra iordning sig. Kläderna och smyckena skulle på och så skulle håret fixas. Vid två-tiden åkte vi mot Annestadby, vi har bjudna på julfika vid tre.


När vi väl var framme blev som sagt en mysig fika med kusinerna innan det var dags för julklappsutdelning inne i vardagsrummet.


                                     Jag, syster och Lovisa.


Efter julfikan, var det dags att bege sig in till vardagsrummet, där resten av släkten redan hade samlats. Det kom två små söta tomtar på besök och julklapparna delades ut.


                          Två söta tomtar och en klädd gran.


Efter att dom söta små tomtarna delat ut alla julklappar, var det dags för julklappsöppning.


                         Jag fick mycket fint! Tack snälla för allt!


Hello Kitty-neccesär...


...och i neccesären fanns dethär. LdB-deoderant (min favorit) och två duschkrämer.


  Jag fick också ett presenkort på H&M.


och 300 kronor. Tack igen för allt!


Efter att alla var nöjda och glada och hade öppnat sina julklappar, så blev det sedan dags för julmat. Julbordet dukades upp, borden dukades med tallrikar, bestick, servetter och julmust. Så mycket god mat!


Jag, Syster, Emma, Filip och Oskar. Minsta kusinen Lovisa fotar.


Efter det goda julbordet blev det lite allt möjligt...grabbarna satt vid datorn, vi andra slötittade på tv, pratade och hade det allmänt roligt. Lite foton blev det också :)


       

     

Senare på kvällen blev det "Fångarna på fortet" och en mumsig glasstårta, men innan det passade vi på att fota alla 6 kusiner, min storebror var inte med, så 6/7 kusiner fotades. Det var svårt att få alla att se ordentligt, glada ut, men på vissa foton lyckades vi :) Självutlösaren hjälpte oss.


                               Emma, Oskar, Filip, Lovisa, Karin och Jag   



Sådär, det var min juldag de :) Vad hade ni för er? Hör av er och berätta. Är nyfiken :) Hoppas att ni iallafall hade det riktigt trevligt och mysiga, för det är ni verkligen värda. Snön far omkring här hemma idag och det ser ut som det kommer bli en riktigt snöig-dag. Idag blir det som tur är en skön hemma-dag. Kanske ger mig ut på en långpromenad lite senare idag, prinsessorna ska iallafall ut. 


Ha en mysig annandag jul, så hörs vi lite senare! Kärlek / Sara ♥

Av Sara - 26 december 2010 10:11

                

Hoppas att ni hade en mysig juldag igår. Jag var i Nossebro och firade jul med farmor, farfar och kusinerna och vi hade det riktigt trevligt! Berättar mer senare, då får ni också bilder från igår. Godmorgon godmorgon fina annandag! Solen skiner här hemma idag och för en stund sedan snöade det. Hoppas att ni får en riktigt mysig annandag jul, så hörs vi lite senare.


Har fått frågor om bilder på mina prinsessor får användas på tex. stallet.se osv, alltså inte mina sidor. Dom får endast vara med på mina sidor, dvs. min blogg, min facebook, min bilddagbok och jag hoppas verkligen att ni förstår hur jag tänker! Mina bilder går heller inte att kopiera. Hoppas att ni förstår mig! Puss!

Av Sara - 25 december 2010 13:54

               

Nu åker jag till Nossebro och firar årets andra julfirande. Vi hörs imorgon! Puss!

Av Sara - 25 december 2010 12:55

Har precis bytt ut mina silvriga, glittriga ploppar från KICKS till ett par mörklila ploppar från gina. Ett av alla par jag fick utav madde i torsdags :) Har också fixat håret och snart ska kläderna och smyckena på. Jag njuter av denna fina juldag, snart dags för årets andra julfirande. Trevligt! Puss!

Av Sara - 25 december 2010 11:47

                             bild på syster och mig från igår


Nu blir det snart en julig lunch innan det är dags att göra iordning sig inför årets andra julfirande i Nossebro i eftermiddag. Samma outfit som igår, men jag kommer ändra lite lite grann :) Ni får snart se. Nu ska jag sätta på "Decembernatt" med mina älskade favorit-tjejer ♥


Ha en fortsatt trevlig juldag! Puss!

Av Sara - 25 december 2010 11:27

  Fortsatt God Jul på er!! Hoppas att ni hade en mysig julafton igår. Nu kör vi igen, idag är det juldagen!


Tog mig en liten sovmorgon till kvart i nio idag. Skönt. Det blev sedan en god frukost och sedan ut en stund i snön med prinsessorna. Det har snöat här hemma hela morgonen och vinterlandet är som vanligt lika vackert och isigt. My lovely winterland! Nu har jag precis varit ute med en skön liten promenad med syster i kylan och snart blir det lunch.


I eftermiddag åker jag till Nossebro och firar jul med farmor, farfar och kusinerna. Trevligt!


Puss!!

Av Sara - 24 december 2010 20:11

                

              

              

Julen är så fin på alla sätt och vis. Så mycket värme, glädje och kärlek. Helt fantastiskt! All vacker julmusik, tända ljus och allt gott. Att umgås med mina nära och kära är någonting jag verkligen uppskattar med julen. Alla samlas och bara har det trevligt, äter gott och öppnar julklappar. Julen är helt underbar. Det är så mycket mysig julförberedelser med julklappsköp, fix med mat och godis och granen som varje år ska stå prydligt och fint. Vi njuter, allihopa, av julen och jag tror att alla har något speciellt fint minne med just julen. Årets jul har varit helt underbar. Varje år bjuder julen på tre helt underbara dagar, julafton, juldagen och annandag jul. Man fester till det lite extra och gör någonting gott av dagarna. Alla är nöjda och glada och njuter av allt! Det är så underbart fint!


Imorgon ska ni få lite fin-bilder på mig och syster, men tills vi hörs och ses igen vill jag ge er all kärlek för alla fina hälsningar jag fått, på min bilddagbok, facebooksida och här på bloggen. Ni är så underbara!! Hoppas att ni har en underbar jul, njuter av allt och har det mysigt med era nära och kära, för en fortsatt fin jul, det är ni allihopa så enormt värda ♥ Vi hörs imorgon igen, vackra ni! Lovar att hinna med er innan jag åker på nästa julfirande imorgon.


Sara

Av Sara - 24 december 2010 19:51

                     

Tusen tack för alla julklappar, min fina kära familj! Jag är så glad över allt jag fick och så tacksam för att ni fyller upp min önskan!


I år fick jag såå mycket fint, mysiga duntofflor med blixtlås, pyjamas, randiga lite längre strumpor, ny matte-linjal, bode lotion, shower cream och bode cream, chokladtomte, gitarrstämmare, Sanna, Sonja och Shirleys fantastiska julskiva, "Vår Jul" och dessutom fick jag den signerad. Tack tjejer! , hundalmenacka 2011, 300 kronor och så fick prinsessorna goda blandningar, tack för prinsessornas fina julklapp, mormor! Det värmer så otroligt mycket att du tänkt på dom! ♥


Och så mitt Sara-halsband! :) Tack för allt jag fått, fina familj. Ni är så oslagbart underbara ♥


Julen är så underbar på alla sätt! Jag älskar att umgås med nära och kära, folk som verkligen betyder mycket, tända massa ljus och bara ha det mysigt! Årets julafton är inte slut ännu, hoppas att ni fått massa fint. Nu blir det snart tv-mys med tända ljus och julgodis. Här nedan finns inlägg med bilder från min jul. Jag är så tacksam för allt jag år efter år få vara med om på julen. Så mycket glädje och så mycket kärlek! Tack! ♥


Har precis lyssnat på Timoteij´s "decembernatt" och nu lyssnar jag på "Vår Jul", som är en helt fantastisk julskiva! Nu fortsätter julen här hemma, en fortsatt mysig Merry Christmas önskar jag er ♥


/ Sara

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards