sarasvensson

Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 24 december 2010 18:54

      Fortsätter att ha en underbar jul här hemma med familjen. Imorgon kör vi igen, då åker jag till Nossebro och firar jul med farmor, farfar och kusinerna. Ska bli riktigt trevligt!


Snart ska ni få se allt fint jag fick. Puss! 

Av Sara - 24 december 2010 18:36

             

                 

               

                

                

 

                            lite bilder från min jul...


Oj, vad fort dagen har gått. Klockan är snart sju! Men oj så trevligt och härlig vi har haft! Min jul började med att jag på morgonen fick öppna årets första julklapp, som jag fick av mamma och pappa. Där i fanns ett Sara-halsband i äkta silver. Tusen tusen tack! Sedan blev det en julig frukost och efter det började jag göra iordning mig. Efter att både syster och jag var iordninggjorda blev vi plåtade framför årets gran och sedan kom mormor vid lunch-tid. Det blev ett gott julbord och en ljuvlig dessert efteråt. Klockan tre var det dags för "Kalla Anka och hand vänner" och årets julvärd, André Pops. Tyckte att han gjorde ett lysande jobb, med andra ord en bra julvärd! Klockan fyra blev det julklappsöppning med familjen inne i burspråket i vardagsrummet. Tusen tack för allt jag fått! Bilder kommer snart.


Nu har jag myst med familjen, tänt ljus och ätit julgodis. Snart kommer lite fler bilder från dagen.


Hoppas att ni har en Merry Christmas! ♥ Hörs snart, juliga kramar / Sara

Av Sara - 24 december 2010 12:17

              

              

              

              

              

              

                     

Av Sara - 24 december 2010 11:39

Nu har jag fixat ordning mig och är helt klar. Snart ska syster och jag plåtas. Spännande. Tills dess får ni hålla till godo med lite bilder på min outfit :)

                          

              


Vi hörs snart, puss!

Av Sara - 24 december 2010 10:48

Nu har jag precis duschat och ska strax börja göra iordning mig. Kläderna och smyckena ska på och ska jag fixa en fin frisyr, dagen till ära. Efter att allt är klart, blir det fotografering med mig och syster.


Puss!

Av Sara - 24 december 2010 09:50

Godmorgon på er! Hoppas att eran julafton börjat på bästa sätt. Jag har precis ätit frukost och ska alldeles strax kila ner och duscha. Tog mig en sovmorgon idag, till kvart över nio. Skönt! Nu på morgonen så fick jag även öppna årets första paket.


Ett Sara-halsband i äkta silver från Sjöbergs Guld, som jag önskat mig så länge. Tusen tack mamma och pappa!!


Det är så mysigt nu på morgonen, det är ju julafton!! :) Snön ligger vit och decimeter-tjock ute i vinterlandet och nu på morgonen har det faktiskt snöat lite grann. Mysigt!


 

Igår kväll lade syster och jag upp alla julklappar fint och prydligt under grannen. Det är en hel del och det kommer bli mer, när mormor kommer vid lunch.


     

Nu ska jag snabba mig ner och duscha och efter det ska jag börja göra iordning mig. Missa inte att kika här i bloggen under dagen. Kommer uppdatera så ofta jag hinner och så blir det mycket mycket bilder!!


GOD JUL på er, älskade blogg-vänner!!


Vi hörs om en liten stund igen, PUSS!

Av Sara - 23 december 2010 21:43

       

        

     

Godkväll! Har haft en mysig kväll framför tvn tillsammans med familjen. Vi har tänt massor av ljus, mumsat julgodis och bara njutit av att det är julafton imorgon. Jag är så glad över julen! Man äter gott, umgås med släkt, familj och vänner, öppnar julklappar, tänder massa ljus och bara har det underbart. Tittar ut genom fönstret ut i det vackra, isiga vinterlandet. Julen är underbar! December-månanden har gått så otroligt fort. Snön ligger vit, decimeter tjock och glittrig ute i vinterlandet. Det kommer garaneterat att bli en vit och vacker jul.


Imorgon får jag inte sova för länge :) Först en ordentlig frukost, sedan ut en stund med prinsessorna och efter det blir det dusch och förberedelser. Kläderna och smyckerna ska på, och så ska syster och jag plåtas, som jag berättade om i förra inlägget. Det blir med andra ord, ganska så fullt upp imorgon. Till lunch kommer mormor hit, ska bli så trevligt och roligt att träffa henne. Då blir det julbord och sedan flyter julaftonen på som den ska :) Kalla Anka och hans vänner klockan tre och så julklapps-öppning efter det. Ahh, jag längtar verkligen tills imorgon! :) Kan ni förstå att det är julafton imorgon? Det kan nämligen inte jag :)


Nu ikväll, så smakade vi av årets första julgodis och så la vi upp prydligt och fint upp godiset på tre-våningsfatet. Den fick mamma av syster och mig i julklapp för två år sedan. Såå fin.


  Vackert och juligt. Hoppas att ni alla haft en super-mysig 23 december. Imorgon är den stora dagen! Vi hörs imorgon ingen, sov gott och dröm om allt det vackra!


Puss!

Av Sara - 23 december 2010 19:13

Redan 23 december. Kan inte riktigt fatta att det faktiskt redan är julafton imorgon, kan ni? Ännu en bild från vinter-plåtningen med mig och mina prinsessor som vi fixade med igår. Syster var snäll och agerade fotograf och knäppte ett par riktigt fina bilder. Mer bilder från plåtningen kan ni se lite längre ner.


Dagen har varit riktigt mysig. Sovmorgon till halv nio och en god frukost på morgonen. På eftermiddagen fick prinsessorna komma ut en stund och leka i snön och efter det kom madde över på julfika och julklappsbyte. Mer om det i inlägget nedan. Tack snälla för en mysig eftermiddag!


Nu har jag precis ätit en såndär "julig" kvällsmat med familjen. Ni vet, risgrynsgröt och smörgås med julskinka. Ett måste nu när det är jul! Hoppas att eran dag varit lika bra som min varit!


              

Imorgon får ni inte glömma att kika in här i bloggen. Mycket uppdatering och mycket mycket bilder. Vi firar ju faktiskt jul tillsammans, jag och ni, mina fina, kära läsare. Imorgon ska även jag och syster plåtas, efter att vi gjort iordning oss med kläderna och alla smycken. Det får ni vekligen inte missa!


Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards