sarasvensson

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Sara - 9 mars 2011 18:39

Är det någon av er som älskar smoothie, precis som jag? :) Jag tycker det är så friskt och gott och dessutom är det ju jätte nyttigt. En riktig energi-kick! Jag gör smoohtie flera gånger i veckan till mellis och det är ju så gott! Jag tror jag har lagt ut receptet här på bloggen förut, men det var isåfall väldigt väldigt längesen, så nu kommer det igen:)


Ingredienser du behöver:


* 1-2 bananer (en banan per person)

* frukt eller bär (finns att köpa i småkartonger på ICA)

* mild yoghurt


Du behöver också en mixer, gaffel, skärbräda, bunke.


Gör såhär:

1. Skala 1-2 bananer och mosa dem med en gaffel på en skärbräda.

2. Häll sedan i bananmoset i en bunke.

3. Värm dem frusna bären eller frukterna i micron en liten liten stund. (Om det är färska frukter och bär du använder dig utav, så behöver du inte värma)

4. Häll i bären och frukterna i bunken och mixa sedan samman till en jämn smet.

5. Efter att du mixat klart ordentligt, häller du i mild yoghurt (hur mycket du vill) Tips! Desto mer du häller i, desto mer smoothie blir det. Om du är rädd att det ska smaka för mycket yoghurt, så sockra i lite när du är klar eller häll i mer frukt och bär.                  

Sånna här förpackningar med frukt och bär, finns i dem flesta ICA-affärer. Jag har alltid hemma några förpackningar, så att det alltid finns, när man vill slänga ihop en smarrig smoothie :)


En av mina hallon-smootihes, toppat med blåbär och hallon.


Smoothien jag gjorde idag, med massa goda frukter och bär.


Lycka till!!

Av Sara - 9 mars 2011 18:33

Hoppas att ni har en fin onsdag, allihopa! ♥Idag har jag haft en kort dag i skolan, vilket alltid är skönt. Har hunnit med en massa, vilket känns jätte bra, nu när helgen närmar sig:) Förra veckan och den här veckan har gått så fort! Visst, denhär veckan är ju inte över än, men imorgon är det ju redan torsdag! Det går fort. I eftermiddags gjorde jag en toppen-god smoothie till syster och mig bestående av bl.a hallon, blåbär, vindruvor, banan och ananas. Mycket gott! Snart kommer mitt smarriga smoothie-recept, så missa inte det :)


I eftermiddag har det också blivit mycket plugg. Har hunnit med både no och so. Skönt! Imorgon har jag lång-dag i skolan och kommer inte hem förrän tjugo i fyra...önskar er en underbar kväll! ♥ Puss!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards