sarasvensson

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Sara - 22 mars 2011 18:30

                    

Imorgon blir det ingen förskola för min del, för imorgon är jag nämligen ledig! Ska bli jätte skönt att bara få slappa och vila sig en dag, för på torsdag är det full rulle på förskolan igen:) Imorgon blir det mycket bloggande! Det låter väl bra? ;)


Förresten, ni missar väl inte "Huset fullt av hundar" ikväll? Ettan, 20.00 Ha en fin kvällPuss!

Av Sara - 22 mars 2011 18:14

Idag var det dags för min andra VISA-dag på Broddetorps förskola. Min dag började klockan åtta imorses, på avdelningen "Stora Gullvivan", där barn i åldrarna 4-6 år går. Förmiddagen gick i ett! Det blev lek och bus med barnen på avdelningen, samling med fruktstund och så var vi i gympasalen. Jag hjälpte också fröknarna med att skriva en lista över en massa böcker, som avdelningen lånat på Biblioteket, och så målade jag:) Och vet ni vad jag målade? Jo, en radio;) Det var så att en annan avdelning på förskolan hade en inplastad radio, som någon fröken hade gjort och sen ville Stora Gullvivan också ha en likadan. Så detn uppgiften gick jag:), att måla en likadan, vill säga :) Kul var det iallafall och bra blev det!


Klockan 12 åt jag lunch med barnen och därefter blev det mer lek på avdelningen. Det finns så mycket roligt, som barnen jag underhålla sig med, och mysigt är det på avdelningarna också! På eftermiddagen var det dags för sagostund i Biblioteket och sent på eftermiddagen var vi ute på gården för utelek. Klockan 16.00 rullade bilen hemåt...


Dom första två dagarna på förskolan har varit grymma! Underbara barn och trevlig personal. Jag tycker dessutom att det är väldigt bra, att få prova på att arbeta med barn i olika åldrar, så det är därför jag är på tre olika avdelningar på tre olika dagar. Mycket roligt! Det är ju rätt stor skillnad på en 1-åring och en 6-åring, vill säga... På torsdag är det dags igen! :) Då är det dom allra minsta barnen, som jag ska spendera dagen tillsammans med. Då blir det 1-2 åringar:) Skojigt! Puss! Hoppas ni haft en bra dag ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards