sarasvensson

Alla inlägg under maj 2011

Av Sara - 19 maj 2011 19:00

Hej på er! Hoppas att ni mår bra ♥ Hur har ni det? Idag har jag haft en mycket bra dag! Ja, det stämmer faktiskt :) Idag var det den första vanliga skoldagen, efter elevens val-veckan. Det var roligt att komma tillbaka till den "riktiga" klassen igen, även fast att jag träffat flera åttor under elevens val-veckan. Det var en lång dag i skolan idag. Ända från halv nio till tjugo i fyra. Det har varit många lektioner, en del riktigt roliga!, så dagen har rullat på bra, tycker jag :) På hemkunskapen bakade vi rabarberpaj, vilket är supergott! Det är så kul att baka, tycker jag :) På sista lektionen idag, som var engelska, arbetade vi helklass med diverse grammatik-stenciler. När syster och jag kom hem från skolan sent i eftermiddags, gjorde vi snabbt iordning en ordentlig mellis, som bla. bestod utav en smarrig hallon o blåbärs-smootihe, innan det var dags att plugga. Idag koncentrerade vi oss fullt ut på tyska, som vi har har på i nästa veckan.


Därefter tog vi på oss ordentligt med kläder. Det har varit blåsigt, och rätt kallt, hela dagen idag, men det har dock inte regnat. Härligt! Syster och jag begav oss ut på en mycket härlig långpromenad. Mobilen fick följa med, så jag passade på att videoblogga en del. Jag gjorde en riktigt bra videoblogg, men som blev såpass lång, så att jag inte kan lägga upp den här på bloggen, sen gjorde jag några små snuttar också :) Jag hinner inte titta igenom klippen nu, så det får jag göra imorgon, så kanske något dyker upp :)


 

 

Titta så fint! Det här är träden, som jag ser från mitt fönster. Så vackert!


Vi tog oss en riktigt lång promenad, dock stannade vi till på en utav lekplatserna, som syster och jag lekt en hel del som små. Fina minnen! Vi passade på att fota lite där också, eftersom det var så mycket växter och blommor runt omkring :) Sedan gjorde även syster ett tappert försök att ta några riktigt snygga bilder när jag gungar. Här kommer bilderna!


 

 

 

 

 

 

 

 

Vi tog lite bilder, även ute på lekplatsen :)


 

 

    

 

       

 

Därefter bar det av hemåt igen, för att titta till Embla och Troja, som under tiden, var ute i hagen. GOA tjejerna!


Praktiskt och bra, att E och T kan vara ute och röra på sig, ja, medans vi är ute oah rör på oss :) TOPPEN med en hage!


 

Dagens outfit: Jeansshorts - Cubus (egentligen midjeshorts, men fungerar hur bra som helst, att användas som vanliga shorts) / svara tights - H&M / vitt linne - H&M / randig topp - BikBok / halsband - Sjöbergs Guld / klocka - Guldfynd. Till detta, vita converse och beige vårjacka. Jackan kommer från Axel&Ebba, och finns med på bilderna ovan.


Nu ska jag rusa ner till tvn och bara ligga och slappa!! Härligt....!! Imorgon är det redan fredag och helg!! Det går så fort :) Jag har massa kul inbokat i helgen, så det kommer bli en riktigt bra helg!! Ha det så jätte bra, så hörs vi imorgon igen ♥ Varma kramar

Av Sara - 18 maj 2011 18:11

Hej, fina ni! Hoppas att ni har det bra ♥ Idag är det onsdag, vilket har inneburit den sista dagen på elevens val-veckan. Oj, vad bra den här veckan har varit! Jag trodde inte alls det innan, men efter fem dagar, så tycker jag faktiskt at det har varit väldigt positivt! Jag har hunnit med otroligt mycket, och fått en massa extra tid, vilket självklart är jätte bra. Visst, det är kanske inte det roligaste att jobba med engelska fem hela dagar, men jag har försökt tänka positivt istället, och gjort det roligt :) Bra, va!? Idag tog jag sannerligen vara på tiden! Jag hann med att skriva en lång berättelse på engelska om Timoteij-tjejerna, läsa en massa texter i min engelska textbok, jobbat med grammatik-stenciler, och vet ni vad jag har gjort mer, då!? Jo, jag har faktiskt pluggat so och no! Till proven, som vi har näste vecka :) Jag går i engelska/svenska gruppen, men där får man även till att plugga, och ha studietid, vilket är riktigt bra! Läste på, skrev anteckningar och pluggat järnet, till dessa prov nästa vecka!


På eftermiddagen, närmare bestämt halv tre, var jag och resten av min grupp, på en utställning på Stenhallen, som syster varit med och skapat. Mediaverksta´n har gjort ett kanonjobb, tycker jag. Så fina saker! Fotade bilder från klostret nere vid kyrkan, målade bilder som föreställde kloster, nunnor och annat fint och även en massa info och fakta. Det var snyggt upplagt i flera rum. Det sattes på små filmer och bildspel. Sammtidigt som man gick runt där och tittade, så fick man bläddra i ett häfte, som syster och en annatn tjej gjort. Bilder och fakta, mycket trevligt! Tack, Mediaverksta´n, för en mycket härlig och fin utställning!


När syster och jag kom hem från skolan i eftermiddags, blev det först en ordentligt mellis, innan vi började plugga. Vi satsade på no:n idag, och hann med riktigt mycket, härligt! Eller ja, direkt efter mellisen, så var vi tvugna att gå till skolan igen...och hämta systers cykel!, eftersom hon hade glömt den där :) Fniss!


Detta fick jag ha på mig, när vi gick på utställningen idag. Det var riktigt kallt, när vi promenerade till utställnings-lokalen och så började det regna. Kallt och regningt, usch...!! Jeanstights, linne, blus, munkjacka, vårjacka och gympaskor, var perfekt :)


Efter att vi var klara med no:n, så passade vi på att ta oss en mycket härlig långpromenad. Så skönt! Det regnade faktiskt inte då, så man får ju liksom passa på! :) Därefter var vi ute en stund med Embla och Troja.


 

Världens bästa Troja!, Troja Nike ♥ Prinsessan min!


Bästa Embla! Embla Nea ♥ Söta prinsessan min!

Det är så fint i trädgården nu! Igår la jag upp en massa fina trädgårds-bilder. Kolla bara in den här underbara sirénen! SÅ fin!

 

Titta...grannens fina träd! VILL HA..... :D


GLAD tjej! Med sina älskade prinsessor ♥


Förresten, tycker ni om att jag gör ett, lite längre inlägg om dagen, eller ska jag dela upp uppdateringen i flera inlägg? Personligen, tycker jag att lite längre, ordentliga inlägg är dem bästa. Dels så har jag mer tid på kvällen och kan i lugn och ro sitta och skriva och fixa med bilder. Jag hinner knappast med att uppdatera flera gånger en vardag, tyvärr. Men det försöker jag med lite mer på helgerna, så jag har mer tid till bloggen. Nu till dagens outfit! :)


Ljusa jeanstigts - Cubus / Vitt linne - H&M / Ljusrosa blus - H&M

Färgglada armband med guldberlocker - Primark (London) / Vit klocka - Guldfynd

Ljust jeans, vitt och ljusrosa...FINT, tycker jag...!!


Hoppas att ni har en underbar onsdag, allihopa! ♥ Imorgon är det vanlig skoldag från min del, tillbaka i klassen, efter elevens val-veckan :)


Ikväll blir det mys framför tvn, härligt! Ha det så bra, så hörs vi imorgon! Puss och Kram ♥ 

Av Sara - 17 maj 2011 17:07

Hallå! Hoppas att ni har det bra ♥ Idag har jag en såndär bra dag...igen :) Japp, jag säger det återigen, för det är bara så sant! Min dag, har verkligen varit riktigt riktigt bra :) Och nu ska jag berätta om den. Imorses sov jag extra länge, men hann med allt jag var tvungen att göra, innan det var dags att gå till skolan. Idag var det den näst sista elevens val-dagen, då jag valt att jobba med engelska. Det har verkligen gått riktigt bra dagarna som varit, och inget undantag idag! Det hanns med en hel del och jag är riktigt nöjd över min insats! Imorgon är det alltså sista dagen, vilket innebär att man får jobba på lite extra! :)


Tio över tre kom syster och jag hem från skolan idag. Vi gjorde iordning lite mellis, och därefter tog vi på oss ordentligt med kläder, för en långpromenad. Vi kände verkligen att vi behövde lite frisk luft. Och det är ju så himla härligt, att gå promenad också! Så det passade vi på att göra idag :) Det har blåsigt jätte mycket idag, det har till och med regnat en del, dock inte nu i eftermiddag :)


Titta, så fint det har blivit på trappan! En kruka med citronmellis (som vi använde till desserten när syster och jag lagade middag) och en kruka med fina, lila blommor. Jätte fint!

Såhär ser det ut, utanför mitt fönster. Det är så fint! Massor av blommor och växter. Ska ta lite fler bilder, så att ni får se :) 

Underbara löjtans-hjärtan framför förstekvisten.

Det blåste som bara den, när vi skulle gå ut idag, och det var jätte kallt!, så en tjock tröja under vårjackan, var sannerligen ett måste!

Mina "stående" mobil-bilder blir så ruggigt stora!! Och det gillar jag :) Jag tycker det är toppen att bilderna blir såpass stora, men som ni ser på dem "liggande" bilderna här ovan, så är dem inte alls lika stora...jaja, kul med lite variation! :)


När vi kom hem efter den mycket härliga promenaden, så begav vi oss till baksidan och till Embla och Troja. Eftersom dem inte fick komma ut någonting igår, så passade vi att ta ut dem en stund idag, istället! Goaste tjejerna som finns!


Idag skippade vi hagen helt och hållet, så tjejerna fick springa med varsitt långt koppel.

Embla är nyfiken på trädgårdslandet. Min söta prinsessa! ♥

 

Jag och världens bästa Troja! Fina prinsessan min ♥ 

Titta, så fint det har blivit på trappan upp till altanen! Mamma har varit iväg och köpt en massa fina plantod idag, fint, va!?

Härliga, planterade plåtkrukor! Dessa stora plåtkrukor är så fina, tycker jag. Kommer från Lindens ( i Lidköping ) Så fint, tyckte jag att det blev! Alltid roligt med fina planteringar.

Goaste Embla och jag!!


Jag tänkte passan på att visa dagens outfit, nu också! Jag försöker hinna med att fota och fixa bilder, varje dag, eftersom jag vet att många av er uppskattar mina "dagens outfit". Jätte kul! Idag fick det också bli att fota inomhus, eftersom det var blåsigt och kallt.


Jeanstights - Cubus / Tröja - Bik Bok / Linne - H&M / Klocka - Guldfynd

Till detta, beige vårjack (Axel&Ebba) och vita Converse (Euro sko, Skövde)


Hoppas att ni har en fin tisdag, allihopa! ♥ Ha det jätte bra, Kramar!


Av Sara - 16 maj 2011 18:16

Hej på er! Hoppas att ni mår bra, och att ni har en riktigt fin måndag! Idag har jag haft en lång dag i skolan. Även idag har elevens val rullat på riktigt bra, och nu är det faktiskt bara två dagar kvar.Imorgon och på ondag. Idag gick jag ända till tjugo i fyra, vilket är riktigt jobbigt. Men jag försökte ändå göra det bästa av dagen, och ta till vara på tiden och jobba riktigt hårt, och hinna med mycket engelska. Det var målet för dagen! :) Jag tyckte faktiskt att jag lyckades rätt bra iallafall :) Mycket hann jag med! Idag läste jag en hel del i min eng-bok, tittade på en engelsk film och sedan jobba med frågor och uppgifter och  så jobbade jag med olika grammatik-stenciler. Idag har jag frysit och varit trött hela dagen. Trist.


När jag kom hem från skolan idag, så gjordes syster och jag iordning en god mellis. Jag gjorde iordning en mycket god smoothie, med smak av hallon och blåbär. Mums! Jag använder mig utav mycket bär! (kanske lite för mycket...haha) och en hel del mild, naturell yoghurt, för desto mer yoghurt man använder sig utav, desto mer blir det ju. Det beror ju självklart också hur stark smak man vill ha på smoothien. Men som sagt, idag blev det jätte mycket till oss båda! Men gott var det :) Vi hann med att plugga lite no, innan vi tog på oss gummistövlar, regnkläder och hämtade fram ett parply.


                   

Vi tog oss nämligen en promenad till affären! Jag fick postat mina bilder till Timoteijerna, som jag visade här i bloggen igår.

    

Resten av eftermiddagen har jag bara tagit det lungt! Skönt. Vädret har varit jätte dåligt här hemma idag, och det har regnat massvis flera gånger. Embla och Troja har inte fått komma ut någonting idag, eftersom man inte riktigt vet, när det kommer att komma en skur :( Hoppas att dem får komma ut imorgon istället, då jag slutar lite tidigare! :)


Nu tänkte jag passa på att visa dagens outfit också! Jag kunde dock inte fota utomhus idag, eftersom regnet hängde i luften, och så var det jätte kallt!, så jag fick be syster att agera fotograf inomhus istället :) Tack, söta, för hjälpen!


 

Jeanstights (nya!) - Cubus / Jacka - Vero Moda / Linne - Primark (London) / Halsband - Sjöbergs Guld / Klocka - Guldfynd / Armband - Ur&Penn

 

Hoppas att eran måndag börjat på bästa sätt! Nu ska jag äta middag, och sedan plocka iordning lite i rummet och göra iordning inför morgondagen :) Ikväll blir det mys och slapp framför tvn. Lååång tv-kväll ikväll, gött! :) Ha det så bra! Kramar ♥

Av Sara - 15 maj 2011 18:20

Dessa ska skickas till favvotjejerna imorgon!! Åh, vad jag längtar efter att få träffa dem, och bara få KRAMA om dem...♥ Det blir iallafall minst 3 gånger att träffa tjejerna i sommar, och kanske fler :)

Av Sara - 15 maj 2011 10:42

Glömde visa detta fina nagellack, som syster och jag fick av mamma, när vi var i Skövde igår! Så somrigt, och så fint :)



Förresten, god morgon på er!! Hoppas att ni mår bra, och att eran söndag börjat på bästa sätt! ♥ Idag ska jag vara hemma, och bara ha det gött! Det regnar här hemma just nu, så E och T får komma ut om en stund. I eftermiddag blir det även lite so, no och ty. Härligt och hinna med...!! Ha en fin dag, så hörs vi om en stund! Puss!

Av Sara - 14 maj 2011 18:49

En ny bikini, bara sådär ;) Bra att ha en syster, som man får ärva saker och ting utav ♥ Bikinidelarna kommer från KappAhl. Tack, fina syster!


Av Sara - 14 maj 2011 18:43

Shit, vad mycket blommiga plagg jag har...!! Men ärligt talat, så är jag inte ett dugg förvånad, eftersom jag älskar blommigt :) Det är så fint!, och sommrigt! Tänk vad fint det blir att matcha min en blommig kjol och ett enfärgat vitt linne, en blommig blus och snygga jeansshorts till exempel. Så fint!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards