sarasvensson

Alla inlägg under mars 2011

Av Sara - 20 mars 2011 11:24

Godmorgon...eller godförmiddag, kanske jag ska säga:) Hoppas att ni alla mår bra ♥ Här hemma skiner solen och det känns mer och mer som våren är på väg. Lovely! Som sagt, solsken och vårväder här hemma idag. Skön ligger fortfarande kvar på marken, men eftersom solen skiner så mycket, så behövde jag inte riktigt ta på sig lika mycket kläder, när jag skulle ut med prinsessorna idag. Jag har fixat iordning med prinsessornas hage och ställt upp den på altanen. Skulle mer än gärna ställt upp den på gräsmattan i trädgården, men eftersom inte snön är borta helt ännu, så får det vänta. Solen har skinit på altanen och prinsessorna har fått en härlig dos med vårsol :) Och jag också! Jag har suttit och njutit av det fina vädret, medans prinsessorna lekt i hagen. Underbara söndag!


  Inga tjocka kaninstövlar behövdes idag, utan det räckte gott och väl med gummistövlarna.


                                        Söt-Embla!


      Ställde in en skål med vatten och la in några brödbitar var i hagen.

                                          Goaste Troja!!  


   

Embla och Troja är fortfarande kvar ute. Nu sitter mamma och pappa på altanen och njuter av vädret, medans prinsessorna får njuta dom också. Lite senare ska vi ut och springa i trädgården. Ha en fortsatt fin dag, allihopa! Vi hörs lite senare. Puss!

Av Sara - 19 mars 2011 19:12


1. Vad betyder ordet blogg för dig?


-Ordet blogg för mig betyder otroligt mycket! Min blogg och mina läsare är en stor del av livet, så ordet blogg betyder mycket.


2. Varför började du blogga?


-Jag började blogga för att jag kände att jag ville testa på "blogg-livet", lite så kanske man kan säga;) När jag började blogga, för flera år sedan, så var jag nöjd med att någon då och då tittade in på min blogg. Allt annat är bara en bonus, som jag är så tacksam för! Alla mina läsare är som sagt en stor del utav livet numera och att blogga är bland det bästa jag vet.


3. Hur länge har du bloggat och varför har du fortsatt att blogga?


-Jag har bloggat i tre år ungefär, tror jag. Jag fortsätter att blogga för att jag tycker att det är så himla kul. Vissa dagar ser inläggen ganska så lika ut, men vissa dagar är det helt olika saker jag skriver om i bloggen. Och så vill jag ha det! Jag älskar att skriva och fota, så att blogga är en perfekt grej för mig:) Det är också tack vare alla mina fina läsare, som jag fortsätter att skriva. Utav dom hade jag inte haft någon blogg! Tack alla ni som följer mig! Ni är guld värda!


4. Hur tror du bloggvärlden ser ut om ett år?


-Hmm...ja, jag har faktiskt ingen aning om hur bloggvärlden kommer att se ut om ett år, men förhoppningsvis så är det fler som hittar hit, till bloggvärlden och startar en blogg. Jag hoppas att så många som möjligt testar på det här med att blogga och så hoppas jag självklart att dom gillar det lika mycket som jag! Jag hoppas såklart också att mina läsare forsätter att besöka mig.


5. Vem skulle du önska började blogga?


-Oj, vilken svår fråga! Men som jag skrev i svaret innan, så önskar jag att så många som möjligt testar det här med "blogglivet". Det kanske inte är någon direkt stor grej att starta en blogg och börja blogga, men efter att man blogga i kanske ett år, så betyder bloggen mer och mer för en, och det är det jag tycker är fantastiskt! Dessutom tycker jag att man får en fin kontakt, bloggarna emellan:)         

Av Sara - 19 mars 2011 15:39

Åh, idag har jag en såndär riktigt bra dag, som man har bara ibland :) Jag är ledig. Ledig från skolan och ledig från allt plugg och slit i skolan. Vädret här hemma idag är magalöst vackert! Solen skiner och det känns mer och mer, som att våren äntligen är påväg:) Det känns faktiskt så! Underbart ♥ Imorses for jag upp vid klockan halv åtta, åt frukost och gjorde iordning mig.


              

Dagens outfit: Jeanstights från Cubus, blommig blus från H&M, klocka från Guldfynd och armband från Ur&Penn.

Jag älskar verkligen blusens blommiga och underbart vackra mönster! Så läckert!

Min klocka har jag haft i flera år nu och fullkomligt älskar den! Dock har den börjat bli lite sliten, så när åker till London på påsklovet, så ska jag kolla på en ny klocka. En vit, lite större:)

Till busens blommiga mönster, valde jag enkla, men ack så fina pärlarmband. Enkelt, men väldigt fint!


Kvart över nio, rullade bilen här hemmifrån. Jag och familjen var påväg till Skövde! :) Idag skulle vi ha en härlig förmiddag, kika runt i affärer och äta lunch på stan. Mysigt! Idag var det Commerce som gällde, ett riktigt bra köpcenter inne i centrala Skövde. Rekomenderas varmt! Det finns många bra affärer och mysiga fik. Det var längesen vi var på Commerce, men idag var det dags :) Vi har åkt allt mer till Esplanaden, där vi tycker att det finns många bra affärer, som passar oss.


En trevlig förmiddag fick vi på stan och dethär fick jag med mig hem! :)


                                              Vita converce!

  


                                   Randig tröja, från BikBok


                                  Grå tunika från H&M


Efter den mycket trevliga shopping-förmiddagen, begav vi oss till resturangen Benidorm. Underbart ställe! Otroligt god mat och trevlig personal.


     

Nu har jag precis varit ute med prinsessorna en lååång stund i det soliga, underbara vårvädret. Det är så härligt ute nu! Solen skiner och det är en behaglig värme. Lovely! Prinsessorna var glada och pigga  :)


            Kärlek♥♥♥ Troja Nike och Embla Nea, det finaste jag har!!


    

Hoppas att ni har en underbar lördag, allihopa och att solen lyser på er, vart ni än befinner er!! Vi hörs lite senare igen, puss!! 

Av Sara - 18 mars 2011 19:35

Önskar er en underbar fredagskväll, allihopa! ♥ Jag hoppas att ni haft en bra dag och så hoppas jag att ni får en minst lika bra kväll :), för det är ni alla värda! Imorgon ska jag till Skövde med min familj. Vi ska shoppa och äta på resturang :) Mysigt! På söndag ska jag ha hemma-slapp-dag :) Inga läxor eller måsten denhär helgen! Oerhört skönt. Eller jo, prinsessorna och ni är ju det viktigaste ♥ Jag ska också ge mig ut på långpromenader. Helst av allt skulle jag vilja springa på söndag, men pga. av all snö, så vet jag faktiskt inte om det är någon bra idé...Vad ska ni hitta på i helgen?


Ha nu en fin kväll! Puss! ♥

Av Sara - 18 mars 2011 18:00

Har precis kommit in. Syster och jag har varit ute på en skön promenad och innan det var var jag ute med prinsessorna och städade deras bur. Så skönt att få det rent och fint hos tjejerna, nu när det är helg och allt:) I natt har det snöat som bare den här hemma och jag som trodde att våren äntligen var på väg...Embla och Troja verkar också lite less på snön, men men, iallfall skönt för dom att komma ut och röra på sig i friska luften:) Här kommer pics!!

                   

Igår fick Embla och Troja testade någonting helt nytt, nämligen solrosfrön. Dom har aldrig ätit det innan och visste inte alls hur det smakade, men vid deras bur, har det stått en stor påse med en massa frön. Dom har fått testa lite olika frön, som dom faktiskt gillat, men just solrosfrön hade dom faktiskt inte testat, så igår var det äntligen på tiden :) Och vet ni vad? Dom fullkomligt älskade det! Passade på att fota lite, när jag matade dom med solrosfrön idag, såhär ser det ut :)


                                          Mina älsklingar!! ♥♥♥♥


Nu ska jag snabba mig ner och duscha och göra iordning mig, för snart är det middag och mys som gäller. Hoppas att ni har en underbar fredag!! Vi hörs snart, stor kram!!

Av Sara - 18 mars 2011 15:54

Det är fredag och jag är på ett strålande humör! :) Idag hade jag kort-dag, så jag slutade redan tio över två. Mycket skönt, om man jämför med gårdagen, då jag slutade tjugo i fyra...När jag kom hem tog jag med mig syster på en liten promenad och efter det åt vi mellis. Och vet ni vad jag har gjort mer? Jo, jag har faktiskt bakat:) Och det blev en riktigt god kladdkaka:)

    Strax ska jag ut med prinsessorna och städa deras bur. Ska även passa på att fota lite då också, så massa pics kommer!! :) Det är ju fredag och helg! Lite senare ska ni få ta del utav mina helg-planer :) Hoppas att ni har en underbar fredag, allihopa!! ♥ Vi hörs snart!! Puss!

Av Sara - 17 mars 2011 19:18

Igår var det dags att skriva ut lite nya bilder på Timoteij-tjejerna igen. Det är så roligt varje gång, för alla bilder är så himla fina! Jag skriver ut och framkallar bilder med jämna mellanrum. Jag tycker det är så roligt att klippa, klistra och scrappa med bilder på favoriterna. Man kan alltid göra någonting riktigt fint! Snart ska det också framkallas nya bilder till en av Timoteij-väggarna i rummet. Lär bli skojigt! Jag har som sagt skrivit ut lite nya bilder. Igår, närmare bestämt. Visst, det är såklart jätte roligt att skriva ut och framkalla bilder på fyra stycken tjejer som betyder enormt mycket för en, men problemet är ju att välja ut VILKA av alla tusen bilder jag har på datorn...det är så svårt att välja ut vilja pics som ska skrivas ut, för tjejerna är ju så vackra på varenda bild, ju! Oerhört vackra ♥

                                            Fina bilder, va? :)


Idag är det torsdag, vilket har inneburit en lång dag i skolan. Jag tycker ändå att dagen har rullat på bra och hyffsat fort. Iallafall för att vara torsdag. Idag har jag bland annat haft en hemkunskapsredovisning, tillsammans med tre andra i klassen. Gick kanon! Dagen har bjudit på många viktiga, lärorika och roliga lektioner:) I eftermiddags kilade jag hem och åt mellis, innan det var dags att sätta sig med lite läxor. Okej, igår sa jag ju att jag skulle ha en sån där skön, läxfri eftermiddag, en sån eftermiddags som man i stort sett aldrig brukar ha, men idag fick jag en läxa tills imorgon. Så himla typiskt, när jag skulle ha en läxfri eftermiddag i eftermiddag! Jag har också gått en långpromenad tillsammans med syster och så har jag haft ute prinsessorna också:) Mina fina tjejer! ♥ Ni ska veta hur glada dom är över att inte behöva skutta runt i så mycket snö! Dom är nog, precis som jag, lite småtrött på snön;) Skönt att det snart är vår!


Imorgon är det iallafall kortdag i skolan, vilket betyder att jag kommer hinna med en massa på eftermiddagen. Prinsessorna ska få komma ut och springa och deras bur ska städas, jag ska gå en långpromenad och så ska jag uppdatera för er, såklart :) Och vet ni vad jag mer ska göra? Jo, jag ska faktiskt baka! Vad det är jag ska baka, det får ni veta imorgon :) Jag känner mig lite trist, eftersom jag inte har så mycket bilder att bjuda på, såhär på vardagarna. Hade tänkt att fota lite när prinsessorna och jag var ute i eftermiddags, men av någon konstig anledning så fick jag inte med mig mobilen ut...Förlåt! Imorgon ska jag ju hitta på en massa roliga saker, så jag lovar massa bilder också!! :) Hoppas att ni har en underbar torsdag, fina underbara ni ♥ Puss!

Av Sara - 16 mars 2011 19:16

                       

Såg ni på "Huset fullt av hundar" igår, förresten? :) Ni som såg, vad tyckte ni? Jag älskade verkligen programet! Så himla bra! Jag ser verkligen fram emot att bänka mig framför tvn många många tisdagar framöver, för att se programet:)


Idag har jag haft en riktigt bra dag i skolan. Min dag började med idrott inne i stan, tillsammans med klassen, i Timoteij-Cecilias träningslokal, såklart;) Dagen har gått fort och det känns inte alls som att det redan är onsdag idag. Snart helg!!!:) I eftermiddags rusade jag hem från skolan, åt en snabb mellis och gjorde sedan iordning mig lite snabbt, för att åka in till stan och fixa pass till London-resan, som äger rum på påsklovet :) Jag ska shoppa shoppa shoppa!! Det ska bli galet kul och jag längtar såååå!!!


Imorgon har jag lång dag i skolan...slutar inte förrän tjugo i fyra. Inga läxor, dock :) DET är härligt!! Prinsessorna och långpromenad är det som gäller imorgon. Och er såklart :) Hoppas att ni har en underbar onsdag ♥ Kram!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards