sarasvensson

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara - 19 januari 2011 18:18

              

Först och främst, så vill jag tacka för alla fina kommenterar! Blir så glad över alla fina ord ni skriver om mig och bloggen! Tack tack tack från djupet av mitt hjärta! Ni är underbara! ♥


Har haft en jätte bra dag och jag hoppas innerligt att ni också har haft det! Idag hade jag bla. idrott direkt på morgonen inne i stan. Det är så skönt att röra på sig på morgonen. Man får så mycket energi! Vi körde först en lite små-jobbig uppvärmninen och därefter volleyboll. I början var det svårt att få in tekniken, men efter ett tag spelade vi jätte bra och kämpade på riktigt ordntligt! Timoteij-Cecilia spelar ju faktiskt volleyboll och är riktigt duktig på det. Idag var jag och spelade Cissi-sporten i hennes träningslokal, alltså där hon brukar träna och spela! Häftigt! ♥ I samma lokal har jag idrott varje ondag.


Längtar verkligen att träffa timoteij-tjejerna igen! Dom är så underbara och så härliga att prata med! Det är mycket på gång nu med timoteij och jag är som ni kanske förstår väldigt nyfiken!! :) ♥


Skoldagen gick i sitt vanliga tempo, och så fort skoldagen var slut promenerade jag hem i sällskap med syster och madde. Syster och jag tog och sedan en promenad upp till affären och hämta posten och åt sedan mellis. I slutet av veckan kommer H&M grejerna vi besällde :)

               

Efter mellisen satt vi i mitt rum och pluggade no, som vi har i läxa tills på fredag. Vi har tränat och förhört varandra, ställt frågor och lärt oss massor! Efter no-plugget, var vi ute en sväng med prinsessorna innan vi begav oss ut på en långpromenad. Idag gick vi ca. 2 km. Jätte härligt! Nu har jag precis tagit på mig mys-kläderna och ätit middag med familjen. Mysigt! Lite senare ikväll, närmare bestämt klockan 20.00 ska jag bänka mig framför tvn tillsammans med syster och se "Mästerkockar". Jag tycker inte alls att det är speciellt bra program på tvn just nu, det har väl antagligen med handbollen att göra...i måndags fick jag tex. inte se ett av mina favorit-program "familjen annorlunda".


Men på fredag, ja, då är ännu ett favorit-program tillbaka i rutan efter en veckas längtan. Jag pratar förstås om "Let´s Dance", på lördag blir det "fångarna på fortet" och på söndag "solsidan", Vad brukar ni titta på, på tvn?

              

Imorgonen ska jag vara inne i stan hela dagen. Alla åttor och nior är inbjudna till Ållebergsdagen i Odenhallen för information och föreläsningar, angående gymnasival mm. Ska bli riktigt intressant! Vi äter lunch på Ållebergsgymnasiet, där vi faktiskt har två lunch-alternativ att välja på :) Lyx! På eftermiddagen ägnar vi oss åt dans, lägereldsgitarr kör-sång. Hoppas på att det kommer bli en trevlig, rolig och intressant dag inne i stan!


Nu ska jag göra iordning inför morgondagen, plocka iordning på skivbordet, där det redan börjat samlats en massa papper och annat. Imorgon är det en ny dag och en massa nya möjligheter! Hoppas att ni haft en underbar onsdag!


Imorgon hörs vi igen! Massa kramar och massvis med kärlek ♥ / Sara


Av Sara - 19 januari 2011 07:52

Godmorgon på er! Hoppas att eran onsdag börjat bra. Har precis gjort iordning mig för idrott inne i stan nu direkt på morgonen. Åt innan det en god frukost med syster. Om en stund är det dags för idrott!! Ha en toppen-onsdag!! Puss!

Av Sara - 18 januari 2011 18:57

                 

Jag har haft en underbar tisdag, och jag hoppas att ni också har haft det!


Vaknade lite efter sju idag, kilade upp och åt frukost, innan det var dags att kila ut till prinsessorna. Mina fina tjejer! Gjorde sedan iordning mig för att lite efter åtta promenera iväg till skolan i sällskap med syster :) Dagen började med matte och sedan rullade resten av dagen på bra. Härligt! Tisdagar för mig är korta och härliga! Roliga lektioner och sluttid på tio efter tre. Dessutom så brukar mina tisdagar gå oerhört fort! Idag hade vi bla. musik, som jag verkligen gillar. Jag tycker att det är ett riktigt roligt ämne! Just nu håller vi på och spelar en massa.


Har spelat gitarr en massa gånger och förra gången testade jag på piano för första gången i skolan. Oj, så skoj! Idag fortsatte jag med pianot och lärde mig att spela med båda händerna, på samma ackord. Yes! Jag gillar verkligen att utvecklas och att hela tiden bli bättre. Så roligt! Förra veckan testade jag även på trummor, haha, kanske inte mitt instrument direkt, men det var faktiskt riktigt kul det med!

När skoldagen var slut, promenerade jag hem med syster och sedan upp på en liten promenad till affären för att hämta posten. Efter det blev det mellis och sedan plugg på rummet. Har hunnit med mycket även idag! Underbart! Fokuserade mest på min engelska-läxa som jag har tills imorgon, men även på min no-läxa som är tills på fredag. Syster och jag har tränat, hjälpts åt och förhört varandra. Efter en hel del plugg, var vi ute en stund med prinsessorna. Och efter det gick vi en skön långpromenad. Tänk vad skönt det är att få röra på sig och få frisk luft! På tal om att röra på sig, på idrotten idag hjälptes hela klassen åt att göra en hinderbana. Jätte skoj! Gillar hinderbanor. Man får ju liksom bygga den precis som man vill och ha med sådant som man gillar.


Efter långpromenad började vi med middagen här hemma. Idag gjorde jag en jätte god sallad. Är ingen höjdare i köket, om jag ska erkänna...men jag hjälper till så gott jag kan och idag gick det toppen! :) Visst ser det gott ut?

Nu har jag precis avnjutit en kalas-god middag med familjen min. Ikväll ska jag fixa iordning inför morgondagen, packa gympapåsen för morgondagens första lektion, idrott inne i stan och så ska jag plocka iordning på rummet och läsa en massa. Tror att det kommer att bli en härlig kväll!

Hoppas att ni haft en underbar tisdag och att ni har en mysig kväll!

Vad har ni hittat på för nåt idag?


Kärlek / Sara ♥

Av Sara - 18 januari 2011 08:06

  Godmorgon på er! Hoppas att eran tisdag börjat på bästa sitt. Kilade upp vid sju-tiden, åt frukost, var ute hos e och t och gjorde sedan iordning mig. Har precis pluggat tyska, som jag har läxa i tills idag. Håll tummarna för mig att mitt förhör går bra! :) Idag slutar jag tio över tre, så då hörs vi igen!


Ha en underbar tisdag!! Puss!

Av Sara - 17 januari 2011 20:42


Monday Morning - Melanie Fiona


Passar på att välja en måndags-låt, nu när det ändå är måndag ;) Tycker dethär låten är fantastiskt! Melanie har en otroligt vacker röst som jag tycker passar låten väldigt bra. Dessutom så är musikvideon otroligt snyggt gjord!

Av Sara - 17 januari 2011 19:32

Dethär blir mitt fotobidrag i fototävlingen, som jag berättade om. Är jätte nöjd med bilden och har dessutom använt en riktigt bra kamera, nämligen min kompis systemkamera. Nu hoppas jag att bilden tar mig till vinst! :) Håll tummarna för mig och mitt bidrag!


Puss!!

Av Sara - 17 januari 2011 18:00

Då var det måndag igen. En ny vecka och tusen nya möjligheter! Gick upp vid sju-tiden imorses, där efter blev det en frukost innan det var dags att kila ut till prinsessorna. Vid åtta-tiden imorses, begav syster och jag oss till skolan. Dagen har rullat på bra, men för mig är det alltid något extra jobbigt med måndagar. Efter helgen, många och långa lektioner, ja, det tar emot att gå upp en måndag morgon...Slutade tjugo i fyra och tog sällskap utav madde och syster när jag gick hem från skolan i eftermiddags. Alltid trevligt med sällskap! :)

När jag var hemma från skolan, slängde jag i mig lite mellis för att sedan sitta i rummet och plugga. Idag preoriterade jag tyskan först, eftersom jag har det tills imorgon. Och efter att tyskan satt som en smäck, gjorde jag även engelska, som jag har i läxa till onsdag. Imorgon blir det mer plugg, i form av no och engelska.


Idag fick jag ett paket på posten...från tl-klubben, min bokklubb som jag är medlem i. På kuvertet stod det "Vinnare", och så vidare jag vet så har inte jag varit med i någon tävling på tl-klubbens hemsida, som jag fattade det som. Men, så var det inte. Jag hade visst gjort någon tävling på hemsida som hette "Emelies hullerombuller"-tävling som jag vunnit. Jätte kul!

Priset var denhär dvd, "Hairspray". Någon av er som har sett den? Själv har jag inte sett den, eftersom jag inte är så mycket för film, men som jag förstår så är den hela klart sevärd, eftersom både "Stockholm city", "Nyhetsmorgon", "Aftonblandet" m.fl satt 4 av 5 möjliga stjärnor.

             

                                       Tack tl-klubben för filmen!


Nyss åt jag middag med familjen, nämligen fisk, som man blir smart av :) Innan det fick jag en promenad med syster. Skönt att få komma ut i friska luften och röra lite på sig, efter en lång och jobbig dag i skolan. Och så mötte vi Jennie!! :) Så vi stod och pratade en stund och hade det trevligt :) Härligt! Ikväll ska jag fixa med lite grejer inför morgondagen, packa gympapåsen, skolväskan, plugga lite mer och så ska jag lägga mig tidigare idag, så jag kan läsa en hel del i min svenska-bok. Har nämligen planerat för att läsa många många sidor idag :)


Igår uppdaterade jag profilen. Klicka på "Sara" under rubriken av inlägget, så kommer du till den uppdaterade profil-sidan :) Hoppas du gillar den!


Tack för idag, fina underbara läsare! Tack för att ni följer mig! Hoppas att ni haft en bra måndag och en underbar start på veckan! Imorgon hörs vi igen, Puss!



Av Sara - 16 januari 2011 19:25

Äntligen dags att välkommna det underbara Solsidan-gänget med Mickan, Fredde, Ove, Anna och Alex m.fl Ser fram emot en ny säsong med detta glada gäng. Varje söndag med start ikväll, 20.00 i tv4. Puss på Solsidan!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards